בדרך לשוק האמריקאי: Healthy.io גייסה 18 מיליון דולר

קרן אלף של מייקל אייזנברג ואדן שוחט הובילה את הגיוס בחברה, שפיתחה בדיקה לזיהוי מוקדם של מחלות כליות • בעבר השקיעה בחברה גם הקרן של עידן עופר • בארה"ב החברה תשווק את הערכה במתכונת של 'תשלום לפי אבחון'

יונתן אדירי, מנכ"ל Healthy.io / צילום: איל יצהר
יונתן אדירי, מנכ"ל Healthy.io / צילום: איל יצהר

חברת Healthy.io (הלתי' איי.או), שפיתחה בדיקות שתן לביצוע בבית הלקוח כאשר הפענוח מבוצע דרך הטלפון, הודיעה על גיוס של 18 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן הסיכון Aleph VC של מייקל אייזנברג. בסבב הגיוס השתתפה גם סמסונג נקסט. בכוונת החברה להשתמש בסכום בעיקר כדי להרחיב את פעילותה בבריטניה ולהתחיל במכירות בשוק האמריקאי. בכוונתה להקים מערך מכירות ישיר בארה"ב.

הלתי' איי.או, שגם נבחרה השנה לאחד מהסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס", פיתחה מערכת מיוחדת הכוללת שלושה רכיבים המאפשרים לבצע בדיקת שתן ביתית: ערכה פשוטה לתפעול הכוללת כוס איסוף שתן ומקום ייעודי לטבילת נייר חישה אשר מגיב בצבעים שונים לרמות השתן השונות; תוכנת הדרכה אשר מסבירה למטופל בדיוק כיצד לבצע את האיסוף והטבילה וכן תוכנה שיכולה לפענח את הצבעים על הנייר באופן מדויק בכל תנאי מצלמה ותאורה. כמו כן פיתחה החברה מערכת חכמה לומדת של מסרים מותאמים אישית כדי לעודד את המטופלים לבצע את הבדיקה. 

המוצר של החברה מאושר לשיווק באירופה ובארה"ב והוא היה אחד המוצרים הראשונים מסוגו שזכו לאישורים כאלה. החברה פעלה בשנים האחרונות בעיקר באנגליה, מול ה-NHS (חברת הביטוח הממשלתית הבריטית) ושיווקה שני סוגים של בדיקות: בדיקה לאיתור דלקות בדרכי השתן המשווקת דרך ה-NHS ודרך בתי המרקחת, וכן בדיקה לאיתור חלבון בשתן המעידה על התדרדרות הכליות אצל חולי סוכר.

החברה פרסמה נתונים לפיהם שיעור הנבדקים בבדיקת החלבון בשתן באמצעות מוצריה הוא כ-71% ממי שמקבלים את המוצר אל ביתם והודעות תזכורת מן החברה, לעומת 39% בבדיקת המחייבות הגעה למרפאה. יצויין כי עלות התדרדרות הכליות אצל חולי סוכרת היא יקרה מאוד למערכת הבריאות.

על פי נתוני החברה, אחד מכל שלושה אמריקאים נמצא בסיכון לפתח מחלת כליות ועוד 100 אלף  מאובחנים במחלת כליות שעלולה להתדרדר. המטופלים הללו אמורים לבצע את הבדיקה אחת לשנה אך כאמור, רובם אינם מבצעים זאת. בבריטניה, במסגרת שיתוף פעולה עם ה-NHS, 10% מהנבדקים שלא ביצעו את הבדיקה במרפאה אך עשו זאת באמצעות הבדיקה של הלת'י איי או, גילו סימנים מוקדמים של מחלת כליות שלא היתה ידועה להם בעבר.

לדברי מנכ"ל החברה, יונתן אדירי: ״המודל שאותו אנחנו צפויים להשיק בארה״ב יהיה מבוסס על עקרון ״תשלום לפי אבחון״ שבמסגרתו החברה תציע שירות מקצה לקצה שיוכל להגדיל באופן משמעותי את שיעור הנבדקים - והתשלום מצד ספקי שירותי הבריאות יהיה רק במקרה שאכן נאתר סימנים של חלבון בשתן המצביעים על קיומה של מחלת כליות״.

לדברי החברה, סבב הגיוס מגיע על רקע שורה של יעדים משמעותיים שבהם עמדה החברה בשנה האחרונה, הכוללים קבלת אישור FDA לבדיקת השתן הביתית שלה, הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת סימנס העולמית והשקה של שירות לאבחון וטיפול מהיר בזיהומים בדרכי השתן בשיתוף ענקית בתי המרקחת הבריטית Boots UK.

בדיקות השתן הביתיות של הלתי.אייאו מוצעות כיום גם בישראל למטופלים של קופות החולים מאוחדת ומכבי, תוך התמקדות בנשים בהיריון.

הלתי' איי.או נוסדה ב-2014 ומונה כיום כ-50 עובדים. את סבב הגיוס הראשון בחברה, שהושלם ב-2017, הובילה קרן ההון סיכון Quantum Pacific Ventures של עידן עופר.