ארגון העיתונאים: להשהות בחירת מנכ"ל לתאגיד השידור "כאן" עד חשיפת דוח המבקר

מבקר המדינה ותאגיד השידור "כאן" מבצעים בירור הנגוע לתהליכי איתור, מיון, גיוס וקליטת עובדים בארגון • היום פנה ארגון העיתונאים במכתב למבקר המדינה יוסף שפירא וליו"ר מועצת תאגיד השידור גיל עומר בדרישה לחכות לתוצאות הבדיקות

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: דן חיימוביץ'
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: דן חיימוביץ'

ארגון העיתונאים מבקש להשהות את תהליך בחירת מנכ"ל קבוע לתאגיד השידור "כאן" עד שיסתיימו תהליכי הבירור שנערכים אצל מבקר המדינה ובתוך התאגיד עצמו בכל הנוגע לתהליכי איתור, מיון, גיוס וקליטת עובדים.

הארגון פנה היום (ד') במכתב למבקר המדינה, יוסף שפירא, וליו"ר מועצת תאגיד השידור, גיל עומר, בטענה כי בנסיבות אלה, שבהן תלויה עננה של ממש מעל התנהלותו של אחד המועמדים בהליך האיתור (בדיקות נערכות, בין היתר, גם בנוגע להתנהלותו של אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד כיום, המבקש להיבחר כמנכ"ל קבוע), ראוי ורצוי שועדת האיתור והמועצה ישעו את הליכי האיתור והבחירה. "הליכי האיתור והבחירה ייעשו בצורה יותר באופן העולה בקנה אחד עם עקרונות יסוד של סבירות ושקיפות, שעה שכל המידע הרלוונטי יהא פרוש בפני הגורמים המאתרים והבוחרים".

כפי שנחשף ב"גלובס", מבקר המדינה בודק מזה כמה חודשים את ההתנהלות בתאגיד, בין היתר בכל הנוגע לגיוס כוח-אדם ומכרזים. לפני שבועות ספורים הגיעו חלקים מהטיוטה לאנשים המבוקרים בה לקבלת תגובה. אבל מועצת התאגיד לא רואה בשלב זה תמונה כוללת, שכן כל גורם מבוקר מקבל את החלק הרלוונטי לו להתייחסות, ורק לאחר קבלת התגובות של כולם מתגבשת אצל מבקר המדינה טיוטה סופית.

גם בתאגיד עצמו ישנה בדיקה בנוגע להתנהלות בנוגע לגיוס כוח-אדם בארגון. זאת, לאחר שהתברר כי עובדי רשות השידור מוינו ותויגו באופן משפיל.

כאמור, חלקים מטיוטת המבקר כבר הועברו למבוקרים, ובתאגיד עובדים על התגובות להן באמצעות משרד עורכי הדין מיתר.

במקביל מתנהל בימים אלה הליך לבחירת מנכ"ל קבוע לתאגיד. אמנם במסגרת ההליך הגישו מועמדות מספר אנשים, אבל נראה כי הכמות לא שכנעה את חברי ועדת האיתור שאמורים לבחור מתוכם את המנכ"ל המיועד, והם פנו מיוזמתם ל-3 מועמדים שנתפסו ביניהם כראויים: יונה ויזנטל, יורם מוקדי וגולן יוכפז.

המכרז המתקרב לבחירת מנכ"ל לתאגיד עורר מזה חודשים ספוקולציות רבות בענף התקשורת והמדיה, סביב הערכות כי קובלנץ נהנה מיתרון בקרב חברי מועצת התאגיד, וכי הסיכויים לגבור עליו אינם רבים, ולא משנה מי יתמודד מולו.

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים האחרונים התברר כי הליך הבחירה מתקדם במהירות קדימה, וועדת האיתור קבעה פגישות ראשונות עם המועמדים כבר השבוע. נראה כי בארגון העיתונאים חוששים מהליך מהיר שבו יידרשו חברי המועצה לקבל החלטות מבלי שתוצאות בדיקת המבקר פרושות לפניהם, וכעת הם פועלים להביא לדיחוי המכרז לכל הזמן שיידרש.