הטיסה הראשונה של וירג'ין אטלנטיק מת"א ללונדון: ב-26 בספטמבר

התחרות לאחד היעדים הכי פופולריים עבור הישראלים  צריכה להדאיג במיוחד את אל על ואת בריטיש איירוויז • בלו"ז הקיץ, כלומר החל מ-25 בספטמבר, טיסה ההלוך מת"א תמריא ב-7:15 ותנחת בהית'רו ב-10:35 בתדירות יומית; טיסות החזור מלונדון תמריא ב-13:30 ותנחת בת"א ב-20:35

מטוס של וירג'ין אטלנטיק / צילום: Shutterstock
מטוס של וירג'ין אטלנטיק / צילום: Shutterstock

אמנם הודעה רשמית מטעם החברה עדיין אין, אבל תאריך לטיסה ראשונה של חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק בקו תל-אביב-לונדון כבר יש - כך חושף "ידיעות אחרונות". 

בלו"ז הקיץ, כלומר החל מ-25 בספטמבר, טיסה ההלוך מתל-אביב תמריא ב-7:15 ותנחת בנמל התעופה הית'רו בלונדון ב-10:35, בתדירות יומית. טיסות החזור מלונדון תמריא בשעה 13:30 ותנחת בתל-אביב ב-20:35. 

בלו"ז החורף שייכנס לתוקף כבר ב-27 באוקטובר, טיסת ההלוך מתל-אביב תמריא בשעה 6:05 ותנחת בלונדון לקראת השעה 10:00, בתדירות יומית. טיסת החזור מלונדון תמריא בשעה 16:00 ותנחת בתל-אביב בשעה 23:03. 

אמנם כבר 5 חברות תעופה מפעילות טיסות בקו הזה - ובהן אל על, בריטיש איירוויז, איזי ג'ט, ארקיע ו-וויז אייר - אבל התחרות לאחד היעדים הכי פופולריים עבור הישראלים, לונדון, צריכה להדאיג במיוחד את אל על ואת בריטיש איירוויז, היות שווירג'ין מפעילה טיסות בשירות מלא, כשנקודת החוזק שלה, לצד הסלוטים (שעות ההמראה) הטובים שהיא קיבלה, היא טיסות ההמשך שהיא מפעילה מלונדון למגוון יעדים בצפון ובמרכז אמריקה.

מי שעומד בראש חברת התעופה הוא שי וייס, שכיום הוא הישראלי הבכיר ביותר בענף התעופה הבינלאומי.

הטיסה היומית בת 5 השעות תופעל באמצעות מטוסי Airbus A330-300, והם יכללו 3 מחלקות: Upper Class ובה 31 מושבים, 48 מושבים במחלקת Premium ו-185 מושבים במחלקת התיירים המחולקת ל-3 קטגוריות מחיר: Economy Delight ,Economy Classic ו-Economy Light.

היצע המושבים השנתי בקו תל-אביב-לונדון יעמוד על 180 אלף. מכירת הכרטיסים תחל ב-25 בפברואר.

שי וייס, מנכ"ל וירג'ין אטלנטיק, מסר: "שנת 2019 מציינת את תחילתו של השלב הבא בצמיחה של וירג'ין אטלנטיק, כאשר אנו פועלים להגשים את המטרה להיות חברת התעופה האהובה ביותר. תל-אביב כיעד מייצגת הזדמנות מצוינת עבורנו - הכלכלה של ישראל משגשגת, וכאחד ממרכזי הטכנולוגיה המובילים בעולם, אנו צופים כי אנשי עסקים ויזמים רבים ישתמשו בקו החדש. בנוסף, אנחנו מזהים הזדמנות משמעותית להגדיל את התחרות בקו שבין ארה"ב לתל-אביב, באמצעות שימוש בעוצמה של הברית הטראנס-אטלנטית שלנו עם דלתא, כאשר אנו מציעים לנוסעים מתל-אביב מגוון רחב של יעדים בארה"ב עם עצירת ביניים בלונדון, החל מניו-יורק ועד סן פרנסיסקו".

וירג'ין תכננה להפעיל טיסות במתכונת של חבילות (טיסה ומלון) בתקופת האירוויזיון לתל-אביב, והיא אף ביקשה ממשרד התיירות לסבסד לה טיסות אלה (בכיוון החזור מתל-אביב) - בקשה שלא נענתה. היות שלונדון אינה יעד חדש, וירג'ין לא תקבל מענקים ממשרד התיירות על פתיחת הקו.

כפי שזה נראה כרגע, וירג'ין לא תפעיל חבילות או טיסות בתקופה האירוויזיון שייערך בחודש מאי בתל-אביב. לפי ההערכות של מנהלת עיר עולם בעיריית תל-אביב, יפקדו את ישראל לפחות 10,000 תיירים בתקופת התחרות, ולהם שפע של אפשרויות טיסה מיעדים באירופה לישראל. בחלק מחברות התעופה מציינים כי ניכרים הביקושים במועד של האירוויזיון (בסוף השבוע של 18 במאי) בטיסות לתל-אביב. 

נמשכות הקריאות לחרם על האירוויזיון

ובינתיים הקריאות לחרם על האירוויזיון ממשיכות: הבוקר (ו') העלתה תוכנית הבוקר הבריטית "Good morning Britain" ציוץ בטוויטר הקורא לציבור להצביע בשאלה האם יש להחרים את האירוויזיון שיתקיים בתל-אביב. בציוץ - שכעבור מספר שעות הוסר - נכתב כי "יש קריאות המבקשות מבריטניה להחרים את האירוויזיון בגלל המוניטין של ישראל בנושא זכויות אדם. האם אתה מסכים?". הציוץ האומלל הזה הוסר כאמור.

זאת ועוד, 100 ימים לפני שתתקיים התחרות, מכירת הכרטיסים על-ידי תאגיד השידור "כאן" לאירועים השונים (שני חצאי גמר, גמר וחזרות גנרליות) טרם החלה - מדובר בתזמון מאוחר ביחס לתחרויות קודמות שבשלב הזה כבר סיימו למכור כרטיסים. בכל אחד מהאירועים יש 3,000 כרטיסים למכירה - מחציתם יועברו לשוק באירופה, ומתוך אלה שמוקצים לשוק בישראל, מאות יחולקו למובילי דעת קהל ולתקשורת שתבקר בישראל.

ומה עם מדונה? אם הזמרת תאשר את הגעתה לישראל במימון של המילארדר סילבן אדמס (שהביא לכאן בשנה שעברה את מירוץ האופניים הג'ירו ד'איטליה), מימון הגעתה של הזמרת בהיקף של יותר ממיליון דולר ימומן מהקרן למיתוג ישראל שמקים אדמס בימים אלה ושהיקפה 100 מיליון דולר. כספי הקרן ישמשו למימון אירועי תרבות וספורט המקדמים את ישראל ואת המיתוג ואת התדמית שלה בעולם. מגעים שמתקיימים מול הזמרת בימים אלה צפויים להבשיל לכדי החלטה חיובית.