שני הרוגים ו-41 פצועים בהתהפכות אוטובוס סמוך לבית חורון

(עדכון) - כוחות משטרה וכיבוי רבים הוזעקו לזירת התאונה בכביש 443 ופועלים לחילוץ לכודים תחת האוטובוס • צוותי מד"א מעניקים לפצועים טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שני פצועים באורח קשה וחמישה באורח בינוני • בעקבות התאונה נחסם הכביש ממחסום מכבים לכיוון מזרח

אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי
אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי

שני בני אדם נהרגו הבוקר (א') ו-41 נוספים נפצעו בתאונת דרכים שאירעה בין אוטובוס לרכב פרטי בכביש 443 סמוך לבית חורון במטה בנימין, לכיוון מודיעין. שניים נפצעו באורח קשה, חמישה באורח בינוני, והשאר במצב קל. צוותי מד"א נמצאים בזירת התאונה והחלו לטפל בפצועים. כוחות משטרה וכוחות כבאות והצלה פועלים לחילוץ לכודים תחת האוטובוס ופינוי הפצועים לבתי החולים.

בעקבות התאונה נחסם הכביש ממחסום מכבים לכיוון מזרח. שוטרים נמצאים במקום, ובמשטרה המליצו לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות.

חובש בכיר במד"א אוריאל גולדברג סיפר: "טיפלתי בתאונה קלה בכביש 443 לכיוון מחסום מכבים, כשלפתע שמעתי רעש חזק מאוד מהנתיב הנגדי וראיתי את האוטובוס מתהפך על צידו. בסיוע אזרחים וחיילים שהיו במקום התחלנו לחלץ את עשרות הנוסעים שהיו באוטובוס. יחד עם צוותי מד"א נוספים שהגיעו במהירות למקום ביצענו הערכה רפואית לפצועים, שניים מהנוסעים היו מחוסרי הכרה. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים".

מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה, דוד קריספל, דיווח כי "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לנפגעים. חלקם היו לכודים וצוותי כיבוי פעלו לחלצם. למרבה הצער מדובר בזירה קשה עם מעורבות מספר רב של נפגעים ששהו ברכב ובאוטובוס שהתהפך".

אורי עופרי חובש באיחוד הצלה הוסיף כי "חלק מהנפגעים פונו בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של איחוד הצלה שהגיעו למקום. כמו כן עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".