סרצ'לייט הגישה הצעה מחייבת לרכישת ביקום: 490 מיליון שקל - תספורת של 20% למחזיקי האג"ח

חברת ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט מציעה לרכוש מידי אינטרנט זהב מניות של ביקום, בעלת השליטה בקבוצת בזק, בכ-330 מיליון שקל במזומן • מנגנון אפסייד עשוי להגדיל את התמורה עד 490 מיליון שקל

חברת ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט הגישה הצעה מחייבת לרכישת מניות ביקום, בעלת השליטה בקבוצת התקשורת בזק, מידי אינטרנט זהב. הצעת סרצ'לייט מדברת על בסיס של 17 שקל למניית ביקום, והיות שאינטרנט זהב מחזיקה 19.4 מיליון מניות ביקום (52% מההון), מדובר על 330 מיליון שקל שישולמו במזומן.

נוסף על כך, קיים מנגנון אפסייד שעשוי להגדיל את מחיר המניה בעד 8 שקלים נוספים, כלומר התמורה המקסימלית יכולה להיות 490 מיליון שקל. התרחיש של התמורה המלאה משקף תספורת של כ-20% למחזיקי האג"ח (בהכללת המזומנים שקיימים כיום בקופת החברה). אינטרנט זהב חייבת למחזיקי האג"ח שלה כ-722 מיליון שקל. 

אינטרנט זהב מדגישה בדיווח שההצעה עדיין לא אושרה על-ידי דירקטוריון החברה, וכמו כן עדכנה שההצעה תובא לאישור בעלי איגרות החוב, שלמעשה השליטה בחברה עברה לידיהם בעקבות עצירת תשלומי האג"ח לאחרונה.

בהצעה דורשת סרצ'לייט מספר תנאים מתלים, וביניהם מינוי שלושה דירקטורים מטעמה בדירקטוריון בזק ביום הסגירה. שלמה רודב יישאר כדירקטור מטעמה של ביקום בבזק, סביר להניח בתפקיד יו"ר הדירקטוריון. כמו כן דורשים אנשי סרצ'לייט רוב בדירקטוריון ביקום, ומקובלת עליהם הנכונות להשלים עסקה גם אם יהיו הפחתות גבוהות בשווי החברה הבת  yes, או בנכס המס של בזק בגין ההפסדים הצבורים של yes.

בזק הזהירה לאחרונה מפני ירידת שווי צפויה ב-yes, דבר שהוביל לירידות חדות במחירי מניות בזק וביקום, והשפיע על כישלון המכרז שערכה באותה עת אינטרנט זהב למכירת מניות ביקום. סרצ'לייט הייתה אחת המשתתפות במכרז, ולאחר שנכשל, המשיכו המגעים איתה.

במסגרת ההצעה המחייבת של סרצ'לייט קיים קנס של כ-40 מיליון שקל לסרצ'לייט במידה וייסוגו מההצעה, אך במקביל קיים קנס של 4 מיליון דולר לאינטרנט זהב ולמחזיקי האג"ח אם הללו יאשרו את ההצעה באסיפת המחזיקים הקרובה, אך לא יאשרו אותה במסגרת הפנייה לבית משפט בעתיד, ובסופו של יום ייסוגו מההצעה. 

אג"ח אינטרנט זהב עולות כעת עד כ-6%, בעוד מניית אינטרנט זהב צונחת ב-14%. מניית ביקום עולה כעת ב-1%, בעוד מניית בזק עולה כ-0.7%.