סטארט-אפ | פודקאסט

הכירו את האיש שהכניס 100 מיליון דולר בלי משקיעים

גיל בר-טור הקים את PubPlus, חברה המודדת בעבור אתרי תוכן את שווי הגולשים שלהם • החברה מייצרת כ-100 מיליון דולר הכנסות בחודש, מעסיקה מעל ל-60 עובדים ופועלת מול כ-25 אתרי תוכן עם עשרות מיליוני גולשים בחודש • וכל זאת, בגיל 30 ומבלי לגייס שקל ממשקיעים חיצוניים • איך הוא עשה זאת? האזינו לפרק נוסף ב"עוד פודקאסט לסטארט-אפים"

כיום פאבלישרז (אתרי תוכן - ע.פ.) מייצרים הכנסות ממגוון של מקורות - ממכירות של תוכן, אירועים, פרסום מודעות, תוכן שיתופי דרך חברות כמו Taboola ו-Outbrain, ועוד. אין היום אפשרות לפאבלישרז לדעת מאיפה ואיך הם עושים הכי הרבה כסף, במקום לפלח את הקהל עצמו. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

גיל בר-טור הוא "חיה" קצת מיוחדת בסצנת היזמות הישראלית. את הסטארט-אפ שלו, PubPlus, הוא הקים בגיל 26 עם שני שותפים וכיום הוא כבר מייצר כ-100 מיליון דולר הכנסות בשנה, מבלי שגייס שקל אחד ממשקיעים. והוא רק בן 30.

החברה למעשה טוענת כי היא יודעת למדוד את שווי הגולשים בעבור פאבלישרז, ובכך להגדיל את הרווחים (ולא רק את ההכנסות שלהם). היא מעסיקה כיום מעל ל-60 עובדים, צומחת בהכנסות וברווחים, ובר-טור לא מתכנן לגייס כסף חיצוני ממשקיעים בקרוב ("אנו צומחים מספיק מהר לבד"). בפרק 9 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים, שוחחנו איתו על תחילת דרכה של החברה.

לדברי בר-טור "הטכנולוגיה שלנו מאפשר בעצם לפאבלישרז למדוד את כל הקהלים שלהם בחיתוך מקורות הרווח השונים, ולהבין אילו סוגי משתמשים מניבים להם הכי הרבה רווח". הוא מבהיר כי כיום ישנה בעיה גדולה בתעשיית אתרי התוכן, "שלא מסתכלים על הנתונים הנכונים - העורכים מחפשים לייצר תכנים שייצרו הכי הרבה עוקבים או שיתופים, במקום הכי הרבה כסף. זו הסיבה שהרבה אתרי תוכן נסגרים או נמצאים במצב פיננסי בעייתי".

את PubPlus הקים בר-טור לפני כ-5 שנים, כמיזם אינטרנט קטן. שני שותפים והוא ייצרו תוכן אורגני משלהם, במטרה להפכו לוויראלי ולהכניס כסף מפרסומות. "מהר מאד קלטנו שיש לנו בעיה לגדול, כי לא הצלחנו למצוא כלי שמנתח לנו בצורה ברורה מאיזה סוג קהלים אנו עושים הכי הרבה כסף", הוא נזכר. "התייעצנו עם חברים שהחזיקו באתרים דומים, והבנו שיש כאן בעיה". כיום החברה עובדת עם 25 אתרי תוכן גדולים, אליהם נכנסים מיליוני ועשרות מיליוני גולשים בחודש.

מדוע לדעת בר-טור שוק אתרי התוכן יכול עוד לגדול ולצמוח? כיצד הפך את PubPlus לרווחית מהרגע הראשון והצמיח אותה להכנסות של 100 מיליון דולר מבלי לגייס שקל? וכיצד הביא כלקוחות אתרי תוכן, אשר "רעבים" גם כך למקורות הכנסה חדשים? כל זאת ועוד, בפרק ה-9 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים.

■■

"עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).