בתי קפה | בלעדי

קפה קפה רוצה ביס מהפסטה: רוכשת 50% מרשת פיאנו פיאנו האיטלקית לפי שווי של 20 מיליון שקל

ל"גלובס" נודע כי בעלי קפה קפה, רונן נמני, מתכנן להפוך את הרשת האיטלקית הקטנה, שמונה כיום 3 סניפים, ל-15 סניפים בפריסה ארצית בתוך 3 שנים

פיאנו פיאנו./  צילום: מיטל לב
פיאנו פיאנו./ צילום: מיטל לב

קבוצת קפה קפה בבעלות רונן נמני מתרחבת ורוכשת 50% מרשת המסעדות האיטלקית "פיאנו פיאנו" לפי שווי של 20 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". 50% הנותרים יוותרו בידי המייסד אסף לב ושותפו והשף של הרשת רועי חנין. הסכום שתשלם קפה קפה במסגרת העסקה יושקע בפיתוח, מיתוג והרחבת הרשת.

כיום מונה הרשת האיטלקית 3 סניפים בלבד, אך מדובר בסניפים גדולים יחסית המשתרעים על שטח של כ-300 מ"ר, כשהם לבדים מגיעים למחזור מכירות שנתי של כ-35 מיליון שקל.

עוד נודע כי נמני מתכנן להפוך את הרשת האיטלקית הקטנה לרשת בפריסה ארצית, כשלפי התוכניות של הקבוצה היא תמנה בתוך 3 שנים למעלה מ-15 סניפים.

ההתרחבות צפויה להתרחש כבר בחודשים הקרובים: בחודש הקרוב יוקמו 3 סניפים חדשים בהשקעה כוללת של כ-10 מיליון שקל, בתל-אביב בקניון גינדי TLV, במתחם סינמה סיטי בראשון-לציון ובחוף הים בנתניה. בקבוצת קפה קפה מעוניינים לשמור על התפריט של הרשת אך לייצר לה מיתוג חדש ולפעול לטובת לאיתור מיקומים וזכיינים ברחבי הארץ.

אתגרים על רקע השינויים הרגולטוריים 

רשת המסעדות האיטלקית "פיאנו פיאנו" נוסדה לפני כעשור על-ידי המסעדן אסף לב, מי שהיה הבעלים של מסעדת "בליני" הוותיקה בתל-אביב שנסגרה לאחרונה. כיום מונה הרשת סניפים בקניון G כפר-סבא, במתחם G סנטר ביוקנעם וסניף נוסף בנתניה, כשמדובר בסניפים שפועלים בקונספט של ישיבה במסעדה.

אגב, זה אינו הניסיון הראשון של הקבוצה עם רשת מסעדות בסגנון איטלקי. ב-2012 רכשה קפה קפה את רשת הפסטה בר האיטלקית "לבורטוריו די פסטה" מאיש העסקים שרון רונן. אז הפורמט היה אחר לחלוטין, והיא פעלה בסניפים קטנים בקונספט של מזון מהיר המתבסס בעיקר על טייק אוויי. בשיאה מנתה הרשת כ-10 סניפים, אולם היא לא הצליחה ונסגרה.

כעת יצטרך נמני להתמודד עם ניסיון נוסף בתחום המזון האיטלקי שנחשב למאתגר, בין היתר כיוון שהוא נמכר כמעט בכל מסעדה. זאת, במקביל לאתגרים בשוק ההסעדה שמחריפים על רקע השינויים הרגולטוריים, ביניהם חוק הטיפים וההיטל על העסקת עובדים זרים.

בליץ של רכישות בתחום ההסעדה 

קבוצת קפה קפה, שבבעלות רונן נמני ובת זוגו מיקי טיל, החלה את דרכה לפני קרוב ל-20 שנה כרשת בתי קפה. מאז גדלה לקבוצה המונה כיום 13 רשתות הפועלות בכ-240 נקודות ברחבי הארץ עם מחזור שנתי של כ-800 מיליון שקל.

בשנים האחרונות ביצעה הקבוצה בליץ של רכישות בתחום ההסעדה, ביניהן לחם ארז, פרש, כספי, ווק אוואי, נגיסה, לחם בשר ורובן. בחודש האחרון הקימה הקבוצה לראשונה רשת עצמאית חדשה שפועלת גם היא בזכיינות תחת השם "סחבק".

בנוסף לעסקי ההסעדה, בבעלותו של נמני גם חברת נדל"ן - רומי וריו אחזקות, שבבעלותה נדל"ן בהיקף של מאות מיליוני שקלים, בהם דירות יוקרה ומרכזים מסחריים קטנים כמו המרכז בצומת הפיל בצל אביב בתחתית מגדלי המגורים שבמקום.