הצעה חדשה להסדר החוב באינטרנט זהב כנגד הצעת סרצ'לייט

יממה לפני שמחזיקי האג"ח ידונו בהצעת סרצ'לייט, מעלים עו"ד אסף אפרתי ואברהם קרן הצעה שלדבריהם הרבה יותר טובה מההצעה הנוכחית • כך, בין השאר, הם מציעים לדחות את החוב למחזיקי האג"ח בהיקף של 730 מיליון שקלים במשך 5 שנים, ומנגד לתת אפשרות יציאה למשקיע שיבחר לצאת בדיסקאונט

אסף אפרתי / צילום: שלומי יוסף
אסף אפרתי / צילום: שלומי יוסף

קבוצה של מחזיקי אג"ח סדרה ג' של אינטרנט זהב, המחזיקים מעל ל-5% מאג"ח החברה, הגישו היום (ג') הצעה חלופית לרכישת השליטה באינטרנט זהב, במסגרת הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. את ההצעה הגישו רו"ח ועו"ד אסף אפרתי, ועו"ד אברהם קרן והיא מוגשת היום לפני הדיון שצפוי להיערך מחר לגבי הצעתה של סרצ'לייט לרכישת ביקום.

המציעים מציעים לדחות את החוב למחזיקי האג"ח בהיקף של 730 מיליון שקלים במשך 5 שנים, ומנגד מציעים לתת אפשרות יציאה למשקיע שיבחר לצאת בדיסקאונט. כמו כן, הם מציעים לתבוע את בעלי המניות הקודמים באינטרנט זהב ומציעים לקחת על עצמם את עלויות ניהול החברה ולצמצם עד כליל את הוצאות הנהלה וכלליות של החברה. כמו כן, הם מציעים עוד לחלק את מניות אינטרנט זהב בינם לבין מחזיקי האג"ח במועד ההסדר וכמו כן מציעים להשתמש במזומן הקופה כדי לחזק את ההשקעה של אינטרנט זהב בביקום. מחזיקי החוב יקבלו 50% ממניות אינטרנט זהב  וייהנו מעליית ערך עתידית בקבוצת ביקום.

עורכי הדין הינם המציעים ולא המייצגים. לדבריהם מטרת ההצעה הינה שיפור מצב מחזיקי האג"ח למול האלטרנטיבות הקיימות כעת במצבה הקשה של חברת אינטרנט זהב.

במסגרת ההצעה, מציעים מתן תקופת שקט תעשייתי משמעותי לחברת אינטרנט זהב תוך רצון להחזר מלא לנושים שלא יבחרו בחלופת האקזיט, שתיתן אפשרות יציאה מהירה למחזיקים שחפצים לסיים את השקעתם באיגרות החוב של החברה. לדבריהם, הם רוצים לתת לנושי החברה הזדמנות ליהנות מעליית ערך ממשית של קבוצת בזק וביקום בעקבותיה. כמו כן, למציעים אמון רב במהלכים שמוביל יו"ר בזק שלמה רודב ומביעים אמון רב בהנהלת חברת ביקום והנהלת חברת בזק, שפעולותיהם נעשות לטובת חברת בזק מתוך ציפייה לשיפור בתוצאות הקבוצה בתוך שנים מועטות.

לטענתם התהליכים, אותם מובילים בהנהלת קבוצת בזק וביקום, ישפרו בטווח הארוך את מצבה של חברת בזק, ואינם רואים כעת צורך למכור בלחץ זמן כה גדול את השליטה בחברה כאשר מחיר מניית בזק נושק לרמות הנמוכות ביותר בחמש השנים האחרונות.

לעמדת המציעים, משרד התקשורת יהיה חייב להתערב בכאוס הרב שנותר בתחום ההשקעות בתשתיות המתקדמות לרבות פריסת הסיבים האופטיים והנחת תשתית לדור 5 של רשתות התקשורת ולא יכול להיות שמשרד התקשורת יגרום לקריסות של חברות תקשורת עקב מדיניות שאינה הולמת את המציאות הנוכחית.

עוד הם טוענים כי ביטול ההפרדה המבנית אמורה להיות מקודם ללא כל קשר למצב שוק התקשורת שכן הפרדה זו הנה ארכאית, מלאכותית ומיושנת והמציעים ינקטו בכל הליך לרבות הליכים משפטיים כנגד משרד התקשורת על מנת להבטיח את ביטול ההפרדה המבנית.

לעמדת המציעים, ההצעה של חברת סר'צלייט ניתנת בהיחפז ואינה מהווה הצעה ממשית אלא לכל היותר אופציה אשר ניתנת בחינם, שכן הליך קבלת ההיתר יקח מספר חודשים רב עקב הבחירות ומינוי שר תקשורת חדש, והלכה למעשה מתן האופציה הזו לסרצ'לייט בחינם לא ישפר כהוא זה את מצבם של מחזיקי איגרות החוב בייחוד כאשר המחיר בעסקה מקובע לשערים הנמוכים בהם נסחרת מניית ביקום  כיום.

אברהם קרן / צילום: באדיבות המצולם
 אברהם קרן / צילום: באדיבות המצולם

לעמדת המציגים, המתווה אשר הציגו הינו מתווה הוגן, אשר שם בראש ובראשונה את טובת מחזיקי איגרות החוב והחוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות ואף נותן להם ערך מהותי וממשי במניות אינטרנט זהב אשר אף ערכן יכול לעלות כתוצאה משיפור בחברת בזק וביקום.

המציעים מתחייבים שלא להכביד על החברה בהוצאות הנהלה וכלליות ומתחייבים לניהול רזה כחברת צינור, תוך ניסיון להשאת הערך הטמון באופציה גם לטובת מחזיקי האג"ח באופן שווה. לדבריהם, בכל מקרה הערך המלא שהמציעים מעוניינים להעניק עדיף עשרות מונים מתספורת ודאית שקרן טורפנית מארה"ב מנסה לבצע כעת באופן בלתי חוזר באופן שיפגע בבעלי האג"ח ללא אפשרות לאפסייד אמיתי משמעותי.

הם כותבים כי הם מאמינים באפשרות שיקום החוב ומאמינים שעם ניהול נכון בראשותנו נעלה על החברה על הדרך הנכונה עד להחזר מלוא החוב לנושים. בנוסף חלופת הפירוק הנה חלופה לא ריאלית שכן נדרש היתר שליטה בבזק ואין אפשרות ממשית לפירוק. בחלופת הפירוק החברה תשרוף את קופת המזומנים שלה על ניהול הליך משפטי תוך הוצאות רבות ומיותרות ל"תעשייני" תעשיית ההסדרים שהינם שחקנים חוזרים אשר באופן קבוע התמורות אליהם פוגעות בהחזר לנושים. הם מסכמים ואומרים שהם מאמינים שהחלטה כעת תחזק את האמון בקבוצת ביקום ובזק ותשפר מהותית את מצב המחזיקים כתוצאה מסיום הסאגה למשך מספר שנים, שבהם יינתן שקט תעשייתי לניהול מושכל של החוב ומהפחתת עלויות תוך מעבר, כאמור, לניהול רזה ללא שכר למציעים.