ינואר הוא חודש חלש בתיירות? בנתב"ג דווקא רשמו גידול בנוסעים

השנה נפתחה בגידול של 11% בתנועת הנוסעים אל מול ינואר שעבר • אל על מטיסה פחות נוסעים, אבל חברות הלואו קוסט רושמות גידול

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

1.43 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג (הלוך ושוב) בחודש ינואר 2019 - ובכך השנה נפתחה בגידול של 11% בתנועת הנוסעים אל מול ינואר 2018, חודש שהוא חלש יחסית בעולמות הנופש והתיירות.

מבין חברות התעופה שפועלות מנתב"ג, אל על הטיסה 356 אלף מהנוסעים, מספר המשקף ירידה של 4% לעומת ינואר 2018. אחרי אל על מככבות חברות הלואו קוסט: איזי ג'ט, שהטיסה כ-100 אלף נוסעים - גידול של 37% לעומת ינואר אשתקד; ו-וויז איי,ר שהטיסה 81 אלף נוסעים - עלייה של 9%.

אחריהן מדורגת טורקיש איירליינס, שעיקר פעילותה באמצעות 10 הטיסות היומיות שהיא מפעילה מתל-אביב, היא בטיסות המשך ליעדים שונים בעולם. טורקיש הטיסה 72.4 אלף נוסעים - עלייה של 5% לעומת ינואר 2018. אחריה ברשימה, אירופלוט הרוסית שפועלת באופן דומה, כלומר טיסות המשך ממוסקבה ליעדים שונים בעולם, והיא הטיסה 51 אלף נוסעים בינואר האחרון.

שתי החברות הישראליות האחרות הטיסו פחות מחצי מהיקף הנוסעים של טורקיש: ישראייר הטיסה כ-21 אלף נוסעים - ירידה של 9% לעומת ינואר שעבר; וארקיע הטיסה כ-19.5 אלף נוסעים - פי שניים במספר הנוסעים לעומת ינואר שעבר מבחינתה. יודגש כי עבור החברות הישראליות ישראייר וארקיע, שבעיקר משווקות חבילות נופש, עונת החורף היא חלשה יותר. 3 החברות הישראליות הטיסות פחות מ-400 אלף נוסעים מכלל הנוסעים בחודש ינואר, כלומר נתח של 27%. 

לאן טסנו? 

רשימת היעדים שבהם נחתנו בינואר 2019 מתחילה בטורקיה, כאמור כיעד ביניים לטיסות המשך. לעומת ינואר 2018 מספר העוברים בטורקיה בחודש שעבר גדל ב-18% ועמד על 135 אלף נוסעים. אחרי טורקיה מדורגת ארה"ב; ואחריה מדינות מערב אירופה: גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, שרשמו כולן גידול בכמות הנוסעים מישראל אליהן.

מתוך תנועת הנוסעים של ינואר שעמדה על 1.43 מיליון נוסעים, המריאו 155 אלף מטרמינל 1 המיועד לחברות הלואו קוסט שמספרן נמצאת במגמת גדילה. הטרמינל הזה צפוי לקלוט אליו גם את פעילות הטיסות הפנים-ארצית אחרי סגירת שדה דב ביולי הקרוב. בלי קשר לכך, הטרמינל עבר תהליך של הגדלת שטחו, במטרה לקלוט 2.2 מיליון נוסעים בשנה.