האם אבי ניסנקורן בדרך למפלגתו של בני גנץ?

התועלת שבהצטרפות יו"ר ההסתדרות למפלגת מרכז גדולה ברורה מאחר שלהסתדרות יש יכולת ארגון גדולה והנעת בוחרים • בחוסן לישראל סירבו הבוקר לאשר או להכחיש שהם מנהלים מגעים עם ניסנקורן

אבי ניסנקורן / צלם: איל יצהר
אבי ניסנקורן / צלם: איל יצהר

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עשוי להיות ח״כ מטעמה של מפלגתו של בני גנץ, חוסן לישראל. במפלגה סירבו הבוקר לאשר או להכחיש. ביום שלישי בשבוע הבא, יומיים לפני מועד האחרון להגשת הרשימות, יערכו במפלגת חוסן ביחד עם מפלגת תל״ם של משה יעלון אירוע פוליטי גדול ובו יציגו את כל חברי המפלגות על במה אחת.

לפני מספר חודשים פרסמנו ב"גלובס" שניסנקורן שקל להשתלב במפלגת כולנו של שר האוצר. ניסנקורן הכחיש בפנינו אז את המהלך, אך באותה העת בידי "גלובס" היה מידע שאשרר כי זו היא הכוונה המקורית. בחודשים שחלפו, שר האוצר משה כחלון אינו מתרומם בסקרים ובזירה הפוליטית חוששים מריבוי מפלגות ומנפילתן של כמה ממפלגות אל מתחת אל אחוז החסימה. מפלגת כולנו מבצעת מהלכים שונים בימים האחרונים כדי ל'הסיט את הספינה' ולגרוף יותר תמיכה. בין השאר, הודיע שר האוצר שישב עם ראש הממשלה נתניהו בקואליציה הבאה, יצרף אליו עוד מנדטים, וגם הודיעו אתמול על תוכנית רחבה בתחום מימון מדינה לפעוטונים, החל משנת 2020, זאת אם כחלון יצליח להיבחר.

התועלת שבהצטרפות ניסנקורן למפלגת מרכז גדולה היא ברורה. להסתדרות יש יכולת ארגון גדולה והנעת בוחרים. יצויין שעל פי החוק ניסנקורן אינו ״עובד ציבור״ המחויב להתפטר מתפקידו מיד עם היותו חבר ברשימה. הוא יכול להיות חבר מפלגה ומועמד לכנסת ורק ב-9 באפריל, אם אכן יושלם המהלך והוא יכנס לכנסת, יהא עליו להתפטר.

עוד אנקדוטה מעניינת בנוגע לקשרים של ניסנקורן לגנץ. איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ, הם המשרד המטפל בקמפיין הבחירות של גנץ. ומי הוא היועץ הפוליטי-תקשורתי המלווה את ניסנקורן ברמה האישית בשנים האחרונות? גם פה זה איתי בן חורין, מטעם משרדו בן-חורין-אלכסנדרוביץ. ומי הוא יועץ התקשורת הפוליטי של ההסתדרות בשנים האחרונות? רונן צור, המשמש גם כיועץ אסטרטגי בקמפיין הפוליטי של מפלגת חוסן ישראל ובני גנץ.