האם אינסטגרם הסירה חשבון אינדונזי שעסק בתכנים להט"ביים בעקבות לחץ המדינה?

חשבון אינסטגרם בשם @Alpantuni מאינדונזיה, שפרסם קומיקס בנושא אפליית גייז מוסלמים במדינה, הוסר אמש מהרשת החברתית • משרד התקשורת של אינדונזיה טוען כי אינסטגרם הסירה את החשבון בעקבות איומי המדינה לחסום את הפלטפורמה, אך באינסטגרם מכחישים

חשבון אינסטגרם בשם @Alpantuni מאינדונזיה, שפרסם קומיקס בנושא הקשיים והאפליה איתם מתמודדים גייז מוסלמים במדינה, הוסר אמש (ד') מהרשת החברתית. משרד התקשורת של אינדונזיה טוען כי אינסטגרם הסירה את החשבון בעקבות איומיה של אינדונזיה לחסום את הפלטפורמה במדינה, אך באינסטגרם מכחישים מעורבות להיעלמות החשבון, אחריו עקבו מעל 6,000 משתמשים.

"אינסטגרם לא הסירה את החשבון" נאמר בהצהרה של הרשת החברתית. באינסטגרם טענו כי ייתכן שהמשתמש עצמו הסיר את החשבון: "יש מספר סיבות בגללן ייתכן שחשבון כבר לא זמין. ייתכן כי בעל החשבון מחק אותו, או שינה את שם המשתמש שלו, למשל".

לפי דיווח של סוכנות הידיעות Associated Press, גם חשבון הפייסבוק של אלפנטוני נעלם מהרשת.

במשרד התקשורת האינדונזי אמרו כי התכנים שהחשבון הפיץ היו "פורנוגרפיים" והפרו את כללי הפיקוח על תוכן במדינה. שר התקשורת האינדונזי, רודיאנטרה, אמר ל-CNN אינדונזיה כי "חומרים שמקדמים את הלהט"ב הם נגד חוקי הבריאות והדת, נגד הנורמות התרבותיות, ואינם מתאימים לאינדונזיה".

בעקבות הצהרות אינדונזיה, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל פרסם הצהרה בה ביקר את אינסטגרם על הסרת החשבון. "בתקופה בה האנשים באינדונזיה מתמודדים עם רטוריקה הומופובית ומלאת שנאה ועם אפליה, אינסטגרם נכשלה בלהיות בת-ברית שלהם. עליה לקחת עמדה נועזת ולהעלות מחדש את החשבון באופן מיידי", נכתב בהצהרה.