הדולר קפץ 0.7% מול השקל לשיא של שבועיים

אינפלציית הליבה בארה"ב טיפסה מעבר לצפוי בחודש ינואר • אנרג'י פייננס: "דרוש יותר מנתון אחד על מנת לשנות את המומנטום של הפד" • "מה שחיזק את הדולר בעולם היה בעיקר החדשות הלא טובות מכיוון הכלכלה באירופה וכרגיל חששות הברקזיט" • סקירת המט"ח של "גלובס"

שטרות דולר / צילום: שאטרסטוק
שטרות דולר / צילום: שאטרסטוק

שער הדולר מתחזק בעולם על רקע נתוני האינפלציה בארה"ב שפורסמו אתמול. 

מדד המחירים לצרכן האמריקאי נותר ללא שינוי, לעומת הצפי לעלייה 0.1%, ובסיכום שנתי עלה המדד ב-1.6%, לעומת צפי לעלייה של 1.5%. מדובר בנתון האינפלציה הנמוך ביותר מאז ספטמבר 2016. אינפלציית הליבה (בנטרול מחירי האנרגיה) הצביע דווקא על עלייה שנתית של 2.2%, לעומת הצפי לעלייה של 2.1%. 

מחר צפוי להתפרסם מדד ינואר בשוק המקומי, והערכות בשוק צפויה ירידה של 0.3% במדד המחירים לצרכן.

מדד הדולר אינדקס (DXY) יורד 0.2%, האירו  עולה 0.3% מול הדולר ל-1.129 דולרים, הליש"ט  משיל 0.2% ל-1.281 דולרים. 

מול השקל הדולר  קפץ ב-0.7% ושערו היציג נקבע על 3.662 שקלים, האירו  עלה 0.28% ושערו היציג נקבע על 4.127 דולרים. 

לדברי יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס: "הפד אמר את דברו ולמעשה יישר קו עם הנשיא כך שדרוש צבר נתונים משמעותי יותר ולא נתון אחד על מנת לשנות את המומנטום".

לגבי התחזקות הדולר אמר פרנק, כי "מה שחיזק את הדולר בעולם היה בעיקר החדשות הלא טובות מכיוון הכלכלה באירופה וכרגיל חששות ה'ברקזיט'. לזה יש להוסיף תחזיות קודרות וחששות מפני מיתון שהופצו בשבוע האחרון ועל כן בורחים למקלט הבטוח שהוא הדולר. עד לפני מספר ימים זה לא השפיע על הספקולנטים שמשחקים בשקל והוא התקרב שוב לשיא כל הזמנים, אולם בניגוד לעבר, בגלל הפרשי הריבית, אופי הפעילות הספקולטיבית השתנה והפך למהלכים קצרים ואלימים כפי שראינו במהלך ינואר ותחילת פברואר. היחלשות השקל ביומיים האחרונים נובעת בעיקר מסגירת פוזיציות של שחקנים שמממשים רווחים. כמובן שאפשר לדבר על בחירות, החריגה המטורפת הגירעון ומשחקי האוצר וכמובן המצב הביטחוני אולם כל אלו היו ידועים גם לפני שבועיים ועדיין השקל התחזק".