האישור מסין הגיע ומכירת אורבוטק ל-KLA-Tencor תושלם ביום רביעי

היום דיווחו שתי החברות על קבלת האישור מהרגולטור הסיני, SAMR, המטפל בסוגיות של הגבלים עסקיים • התמורה עבור כל מניית אורבוטק בעסקה עומדת כעת על 65.88 דולר, שהם כ-3.26 מיליארד דולר בסך הכל

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

מכירת אורבוטק ל-KLA-Tencor תושלם מחרתיים (ד') לאחר שהחברות קיבלו את האישור המיוחל מהרשויות בסין. העסקה שעליה דווח לפני כ-11 חודש, הייתה אמורה להיסגר בסוף 2018, אלא שבשל עיכוב בקבלת האישור הסיני נדחתה השלמתה והחברות עדכנו שהן מקוות להשיג את האישור "בהקדם האפשרי בשנת 2019". העיכוב היה על רקע מלחמת הסחר בין סין לארה"ב, שהובילה בשנה שעברה לביטולי עסקאות אחרות.

היום דיווחו שתי החברות על קבלת האישור מהרגולטור הסיני, SAMR, המטפל בסוגיות של הגבלים עסקיים, ועל השלמתה הצפויה של העסקה ב-20 בפברואר.

אורבוטק, המנוהלת על-ידי אשר לוי, מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. החברה פונה לשלושה שווקים מרכזיים: ה-FPD - מסכים שטוחים, ה-PCB - מעגלים מודפסים, וה-SDD - שוק הסמיקונדקטור. KLA האמריקאית היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום ייצור הציוד לתעשיית השבבים. שווי השוק הנוכחי שלה הוא 16.4 מיליארד דולר.

רכישת אורבוטק צפויה להתבצע בשילוב של מזומן ובמניות באופן כזה ש-KLA-Tencor משלמת 38.86 דולר במזומן ו-0.25 מניה של KLA עבור כל מניית אורבוטק. בעת הדיווח המקורי על העסקה, עמדה התמורה על 69.02 דולר למניית אורבוטק ובסך הכול כ-3.4 מיליארד דולר. נכון להיום, לאחר ירידה במניית KLA ולאחר מכן התאוששות במחיר המניה, התמורה עבור כל מניית אורבוטק עומדת על 65.88 דולר, שהם כ-3.26 מיליארד דולר בדילול מלא.

מניית אורבוטק נסחרת בנאסד"ק במחיר של כ-62.9 דולר, פער של 4.5% ממחיר העסקה, ששיקף את חששות השוק בנוגע לעתיד העסקה.