פעיל בשוק ההון נחקר באזהרה בחשד לשימוש במידע פנים

רו"ח מנחם ויינברג חשוד כי השתמש במידע פנים על-מנת לגרוף לכיסו מאות אלפי שקלים • בתום חקירתו הוא נשלח למעצר-בית בן 7 ימים

רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי
רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי

רו"ח מנחם ויינברג, פעיל בשוק ההון, נחקר היום (ב') באזהרה בחשד לביצוע עבירות שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של מספר חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה בתל-אביב.

לפי החשד שנבדק במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך, בין השנים 2016-2018 קיים ויינברג קשרים ישירים עם אנשי פנים בחברות ציבוריות שונות המחזיקים בעמדות מפתח וכן עם נושאי משרה בכירים באותן חברות.

עוד חושדת הרשות כי ויינברג השתמש באופן שיטתי במידעי פנים שקיבל לידיו מאותם אנשי פנים, טרם פרסומם לציבור, וביצע, כשברשותו מידע פנים, עסקאות בהיקף כספי של מיליוני שקלים בניירות ערך של אותן חברות. עוד לפי החשד, בחלק מהמקרים מסר ויינברג את מידע הפנים שקיבל מאותם אנשי פנים לגורמים אחרים.

לפי החשד שנבדק, בעקבות פעילות אסורה זו גרף ויינברג רווחים כספיים אסורים בסך של מאות אלפי שקלים.

חקירתו של ויינברג מצטרפת לפעולות חקירה נוספות שביצעה רשות ניירות ערך במהלך התקופה האחרונה. בימים הקרובים אף מתכוונת הרשות לבצע חקירות נוספות במסגרת הפרשה.

בתום החקירה הגיעו עו"ד רונית מנדלבאום-לחוביצר, עוזרת בכירה ליועמ"ש מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך, ובאת-כוחו של ויינברג, עו"ד איריס ניב-סבאג, להסכמות שאפשרו את שחרורו של ויינברג למעצר-בית בתנאים מגבילים.

מעצר-הבית של ויינברג יארך 7 ימים, וייאסר עליו לעשות כל שימוש באמצעי תקשורת וליצור קשר עם יתר המעורבים בפרשה הנחקרת. כתנאי לשחרורו למעצר-בית, ויינברג יפקיד 650 אלף שקל ויחתום על ערבות עצמית בסך 50 אלף שקל. בנוסף הפקידה רעייתו ערבות בסך 350 אלף שקל על-מנת להבטיח את תנאי שחרורו למעצר-הבית.

ויינברג, בן 68, הוא תושב בני-ברק. לפני פחות מחדש מכר ויינברג מניות של החברה הציבורית מיקרומדיק טכנולוגיות בע"מ, בהן החזיק באמצעות חברת מאטג השקעות בע"מ שבשליטתו, ובכך חדל להיות בעל עניין (מי שמחזיק מעל 5% ממניות חברה ציבורית) במיקרומדיק.

יובהר כי חברת מיקרומדיק ונושאי המשרה בה אינם קשורים לפרשה שבמסגרתה נחקר ויינברג.

*** חזקת החפות: החקירה נגד רו"ח מנחם ויינברג נמצאת בראשיתה. מדובר בשלב מקדמי מאוד של ההליך הפלילי. ויינברג מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.