גליק עותר נגד נתניהו: עיוות את החלטת הליכוד

העתירה הוגשה לבית הדין של הליכוד, נגד השריון שנתניהו עומד לתת במקום 28 לנציג הבית היהודי • גליק: "נתניהו 'מבקש את כל היד' וחורג באופן קיצוני מתחומי החלטת בית הדין"

יהודה גליק
יהודה גליק

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) עותר הבוקר באמצעות עו"ד שמחה רוטמן נגד השריון שנתניהו עומד לתת במקום 28 לנציג הבית היהודי. גליק טוען שהשריון מיועד לאנשי ליכוד ולא לחברי מפלגות אחרים. העתירה הוגשה לבית הדין של הליכוד.

לדברי גליק, בהסתמך על החלטת בית הדין של הליכוד (מלפני כמה ימים) שמשמעות השריון היא "ראיית טובת התנועה", הרי שברגע שמדובר בשריון לנציג של מפלגה אחרת, בית הדין של הליכוד צריך לבטל את השריון כליל.

"הסכמה לשריון במקום 28 לא מתקיימת, כאשר מדובר בנציג מובהק של מפלגה או תנועה אחרת, שמצהיר במפורש כי בכוונתו לקדם בכנסת את מטרותיה של מפלגה אחרת ולא הליכוד. שריון מקום לגורם זר מחוץ לתנועה פוגע בגליק ובשאר חברי הרשימה הממוקמים לאחר המקום ה 28, אינו תורם מאומה לתנועה והוא בניגוד לחוקת הליכוד".

עוד מציין גליק כי בית הדין של הליכוד אישר את השריון "מתוך התחשבות ביוקרתו של יו"ר התנועה ובהסכמות ספיציפיות... אך הוא לקח את החלטת בית הדין ועיוות אותה תוך שהוא 'מבקש את כל היד' וחורג באופן קיצוני מתחומי החלטת בית הדין".