ז'אן סממה מונה למנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה

שיכון ובינוי הודיעה היום על מינויים חדשים בהנהלת הקבוצה • סממה ימנכ"ל את החברה הבת, לשעבר אנרגיה מתחדשת • דידי פז ימונה למנהל תפעול ראשי של הקבוצה (COO) • במקביל הודיעה שיכון ובינוי על רכישת חברת הקבלנות האמריקאית i+icon USA

שיכון ובינוי הודיעה היום על מינויים חדשים בהנהלת הקבוצה. דידי פז ימונה למנהל תפעול ראשי של הקבוצה (COO), וז'אן סממה מתמנה לתפקיד מנכ"ל חברת הבת שיכון ובינוי אנרגיה, לשעבר אנרגיה מתחדשת.

פז הצטרף לשיכון ובינוי בשנת 2013 כמנכ"ל נגב אנרגיה, חברת הזכיין בפרויקט תחנת הכוח התרמו סולארית באשלים (פרוייקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל) והוביל בהצלחה את הפרויקט בשלבי הסגירה הפיננסית, ההקמה וההרצה לקראת הפעלתה המסחרית של התחנה, הצפויה כבר במהלך השבועות הקרובים. "דידי מכיר היטב את פעילות הקבוצה ואת האתגרים העומדים בפניה, הוא מכיר את העובדים והמנהלים ויהווה בתפקידו החדש גורם משמעותי בהצעדת שיכון ובינוי להישגים חדשים", נכתב בהודעת שיכון ובינוי. "לדידי ניסיון רב בניהול מערכות מורכבות, קידום מגה פרויקטים והובלת תהליכי פיתוח עסקי בארץ ובחו"ל, במגוון תחומים לרבות תשתיות, אנרגיה, נדל"ן וטכנולוגיה".

בתפקידיו הקודמים כיהן דידי כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל אסטרטגיה והשקעות בגרנית הכרמל, סמנכ"ל בכור תעשיות ומנכ"ל כור הון סיכון ושימש כדירקטור בחברות עסקיות מהמובילות בארץ, בהן: סונול, טמבור, GES וסופרגז. דידי פז בוגר משפטים וכלכלה בהצטיינות מאונ' ת"א והוא עורך דין בהכשרתו.

ז'אן סממה ימנכ"ל את חברת הבת שיכון ובינוי אנרגיה

בתפקידיו הקודמים כיהן סממה כמנכ"ל חברת Petrotec AG, חברה ציבורית שנסחרה בבורסה בפרנקפורט, מקבוצת החברה לישראל - חברה העוסקת בייצור ביודיזל (דלק ידידותי לסביבה). לאחר מכן היה שותף בתהליך מכירת השליטה בחברה לחברת REG, יצרנית הביודיזל הגדולה בארה"ב הנסחרת בנסדא"ק, וכיהן כסמנכ"ל וחבר הנהלה בכיר של החברה. בתפקידים אלו כיהן כ-7 שנים, בהם התגורר בגרמניה ופיקח על 3 מפעלי ייצור של החברה והוביל את הסחר הבינלאומי של REG, ואת אסטרטגיית הצמיחה שלה מחוץ לארה"ב. לפני כן כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי בתחום האנרגיות המתחדשות בחברה IC GREEN וכמנכ"ל חברת הפרויקטים באנרגיה מתחדשת של קבוצת החברה לישראל. "סממה מביא עמו לתפקיד ניסיון עשיר בתחום האנרגיה, לצד ניסיון עסקי בינלאומי בניהול ובהשקעות, בפרויקטי אנרגיה מתחדשת וכן בענפים אחרים", נכתב בהודעה של שיכון ובינוי. סממה הוא בעל MBA מאינסיאד, תואר BA בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב והוא רואה חשבון מוסמך.

שיכון ובינוי רוכשת את חברת הקבלנות האמריקאית i+icon USA

עוד הודיעה שיכון ובינוי על רכישת חברת הקבלנות האמריקאית i+icon USA, חברת ביצוע קבלנית המתמחה בבנייה ושיקום של גשרים, כבישים ועבודות ימיות, הפועלת בחוף המזרחי של ארה"ב, בעיקר במדינות פנסילבניה, מרילנד, וירג'יניה ופלורידה. הרכישה תתבצע על-ידי SBA, זרוע הקבלנות של שיכון ובינוי בארה"ב, אשר תרכוש 100% ממניות החברה. המוכרות הן FdG Capital Partners II L.P, קרן פרייבט אקוויטי מניו-יורק, אשר מחזיקה בכ-88% ממניות החברה וקבוצת בעלי מניות פרטיים נוספים. השלמת העסקה צפויה לארוך עד כשלושה חודשים וכפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים.

"ל-i+icon USA מחזור פעילות שנתי בין 200 ל-250 מיליון דולר, והיא מחזיקה כעת בצבר הזמנות של יותר מ-250 מיליון דולר", מסרה שיכון ובינוי. "רכישתה של i+icon USA על ידי SBA תעניק לה גב פיננסי ומקצועי שיאפשר לה להמשיך ולהתפתח כעסק עצמאי. כמו כן, שילוב הכוחות של SBA עם i+icon צפוי לחזק את מעמדן בתחום המגה פרויקטים, בו שולי הרווח גבוהים משמעותית מפרויקטים קבלניים עליהם i+icon USA מתמודדת כיום".

תמיר כהן, יו״ר קבוצת שיכון ובינוי: "רכישת החברה הקבלנית בארה״ב היא צעד הכרחי בשורה של צעדים שתכליתם להרחיב את פעילותה של שיכון ובינוי בשוק האמריקאי שמהווה יעד מרכזי באסטרטגיית ההתעצמות של החברה. בעלי השליטה בשיכון ובינוי פעילים בהצלחה יתרה מזה 40 שנה בשוק האמריקאי לפיכך אנו בטוחים שמהלך הרכישה בשילוב הפעילויות הנוכחיות של החברה בשוק האמריקאי, יוביל לסדרה ארוכה של הצלחות עסקיות משמעותיות".