תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מה חשוב לבחון לפני רכישת דירה בפרויקט התחדשות עירונית?

על רקע התחרות בתחום ההתחדשות העירונית, נדרש לבדוק היטב את הלוקיישן בו מוקם הפרויקט ואת סוג החוויה המוצעת למי שעומדים להתגורר בו

פרויקט "ערך עיר" בת"א. 10 בניינים שונים באזורי ביקוש  בעיר/הדמיה: View Point
פרויקט "ערך עיר" בת"א. 10 בניינים שונים באזורי ביקוש בעיר/הדמיה: View Point

הכתבה בשיתוף ומטעם בולווארד טרה ובנייני העיר הלבנה

ההתחדשות העירונית בישראל צוברת תאוצה. לאחרונה פורסמה תוכנית העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2019, במסגרתה הכריז משרד הבינוי והשיכון כי הוא שם לו למטרה לעמוד בשנה זו ביעד של 30 אלף יחידות דיור חדשות במסלולי תמ"א 38 ופינוי בינוי. גם הצהרתו האחרונה של חיים אביטן, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, כי בכוונתו להגיע ל-92 אלף יחידות דיור עד שנת 2020, מעידה על החשיבות אותה רואה הממשלה בקידום הנושא.

ואכן באחרונה ערים נוספות נכנסו למפת ההתחדשות העירונית ופרויקטים מקודמים כעת בבית שאן, בקריות, באילת הרחוקה וכמובן ברחבי גוש דן. על פי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שלוש הערים שהובילו עד סוף שנת 2017 את התחום בארץ היו תל אביב, חיפה וירושלים, כאשר תל אביב עמדה בראש עם 5748 יחידות דיור.

על רקע ריבוי פרויקטי ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ נשאלת השאלה מהו לוקיישן מוצלח לפרויקט שכזה ומה כדאי לבדוק לפני רכישת דירה בו:

אזורי הביקוש החזקים ביותר בתל אביב כיום הם במתחם המשתרע מהירקון בצפון עד דרך יפו-תל אביב בדרום ודרך מנחם בגין במזרח. אומר גבי קלמן, מנכ"ל חברת בנייני העיר הלבנה, הבונה פרויקטים בעיר תל אביב בלבד ושותפה בפרויקט ההתחדשות העירונית הייחודי, "ערך עיר". "מתחם זה הופך להיות לב ליבו של מטרופולין תל אביב ומציע שתי תפיסות מגורים שונות זו לצד זו כאשר כל קונה יכול לבחור את התפיסה המתאימה לו. סוג אחד, הוא בנייני מגורים נמוכים עד 8 קומות בבנייה מרקמית טבולה בירק המציעה איכות חיים גבוהה קרוב להתרחשות העירונית. סוג שני של מגורים הוא במגדלי היוקרה הנבנים בעיקר במעטפת של אזור זה ומאפשרים מצד אחד נוף שובה לב אך מנותקים יותר מההתרחשות העירונית במפלס הרחוב.

גבי קלמן, מנכ"ל בנייני העיר הלבנה/צילום: סטודיו dvision
 גבי קלמן, מנכ"ל בנייני העיר הלבנה/צילום: סטודיו dvision

"החברות שהקימו את מותג ערך-עיר מאמינות יותר בתפיסה הראשונה של מגורים בבנייה הנמוכה תוך חוויה מתמשכת של ההתרחשות העירונית. לכן, המלצתנו לקונה חדש קודם כל להחליט על תפיסת המגורים שהכי מתאימה לו ואם הוא בוחר בבנייה הנמוכה אזי פרויקט ערך-עיר שלנו ייתן לו את הערך המוסף הגבוה ביותר. כל רוכש בפרויקט יהנה מהיצע מגוון ורחב של דירות במיקומים שונים, בבניינים וברחובות שונים, בהתאם לדרישותיו, צרכיו והעדפותיו ובהתאם לסביבה המבוקשת. מדובר בעשרות סוגים של דירות שונות, החל מדירות 2 חדרים ועד לפנטהאוזים נרחבים עם מרפסות גדולות. התפיסה שלנו היא שכל הבניינים יחד מהווים פרויקט אחד המאפשר לנו כחברה לתת מפרט משופר ברמת האיכות והשירות".

קלמן מציין כי לצד אופי המגורים ורמת המחיר חשוב לתת את הדעת על קרבה למערכות התחבורה הקיימות בעיר כמו גם למערכות העתידיות הנבנות כיוון שהתנועה בעיר מבוססת על תחבורה ציבורית, שיתופית, קלה (אופניים וקורקינטים) ומתבססת פחות ופחות על רכב פרטי.

פרויקט "ערך עיר" - לגור בת"א ולא לוותר על האינטימיות. לפרטים הקליקו כאן>>

לדברי קלמן כל הפרמטרים הללו - מהמיקום, דרך המחיר ועד הקרבה לתחבורה - מיושמים ונלקחים בחשבון בפרויקט "ערך עיר" ששיווקו החל לאחרונה. מדובר באחד הפרויקטים היותר מעניינים וייחודיים של השנים האחרונות בתל אביב, שנולד משיתוף פעולה בין חברת בנייני העיר הלבנה לקבוצת הנדל"ן בולווארד טרה. שתי החברות מתמחות בייזום נדל"ן בתל אביב וייבנו תחת אותו קונספט 10 בנייני יוקרה ב-10 מיקומים שונים במרכז העיר, לבלי ספק, הלוקיישן היוקרתי והמבוקש ביותר בארץ. כל זאת במסגרת תמ"א 38 הריסה ובנייה ותחת מטריית תוכנית הרבעים של תל אביב, שמאפשרת הרחבת זכויות בנייה ברבעים 3 ו-4 בצפון העיר ומרכזה.

"בפרויקט ייבנו 10 בניינים בקונספט ובשפה אדריכלית משותפים וכל זאת במרחקים של מאות מטרים בלבד אחד מהשני, במרכז תל אביב המבוקש. אנו מתייחסים אל כל הבניינים כאל מקשה אחת בעלת עיצוב המתכתב עם הסביבה ושמוענקים בה שירותים בוטיקיים לדיירים", מספר קלמן. "'ערך עיר' הוא מוצר שנוצר כתוצאה מחבירה של 2 גופים נדל"ניים חזקים מאוד בתל אביב שרואים את הערך המוסף ללקוחות כייחודיות שלהם בענף. כל זאת במטרה להעניק לרוכשים את הדירה האולטימטיבית. כך, בין השאר, אנו נותנים לדיירים את היכולת לייצר, אם ירצו בכך, שירותים משותפים כמו ניהול, ניקיון, אחזקה וגינון ובדרך זו להוריד עלויות לכלל הבניינים. בעצם ימים אלו אנו מתכננים גם אפליקציה שתחבר בין כל הדיירים ב-10 הבניינים השונים".

פרויקט "ערך עיר" (רח' בארי 9). צביון שכונתי בלב ת"א/הדמיה: View Point
 פרויקט "ערך עיר" (רח' בארי 9). צביון שכונתי בלב ת"א/הדמיה: View Point

מה היתרונות עבור הלקוחות דווקא במודל זה, הרי מקודמים אין ספור פרויקטי תמ"א 38 בתל אביב וסביבתה?

"כמו שכבר אמרנו קודם יש יתרונות וחסרונות בשתי תפיסות המגורים בתל אביב: המרקמית הנמוכה ומגורים במגדלים. במודל זה אנו מנסים לשלב את היתרונות שבשתי השיטות. מצד אחד: מגורים קרובים להתרחשות העירונית ומצד שני, שירותי ניהול נרחבים כפי שמתאפשר רק במגדלים מרובי דירות.

"אנו מתייחסים לכל הפרויקטים של המותג כמספר אגפים בבניין אחד ונציע לכל אחד מבעלי הדירות את האפשרות ליהנות מהיתרונות של שירותי ניהול מרובי משתמשים.

"שנית, הן לנו והן לבולווארד טרה יש ניסיון רב בבנייה בתל אביב על המורכבות הכרוכה בכך ויש לנו כבר פרויקטים באכלוס המעידים יותר מכל היכולות הייחודית שלנו. יתרה מכך, פרויקט 'ערך עיר' כולל בתוכו 10 בניינים ב-10 רחובות שונים, עם מגוון רחב ביותר של דירות היכולות לקלוע לטעמו האישי של כל אדם.

פרמטר חשוב נוסף נוגע לתקופת בדק הבית וכאן הקונים יודעים שאנו, כמי שבונים אך ורק בתל אביב, מתמחים בעיר ומסוגלים לספק להם שירותי ניהול ואחזקה ומעטפת תומכת הרבה שנים קדימה. עוד יתרון נוגע לגודלו של הפרויקט, המעניק לנו את האפשרות לבוא לקראת הרוכשים ולספק להם את כל דרישותיהם".

קלמן מציין כי גם עבור בעלי הדירות הנוכחיים מהווה הפרויקט הבטחה גדולה. "יש לנו את היכולת לבוא ולהשאיל מהדיירים הקיימים את הרכוש היקר ביותר שלהם - קרי הדירה לצורך תמ"א 38 - ולהחזיר להם אותו בתוספת ערך משמעותית. כל זאת על פי לוחות זמנים מוגדרים וקבועים מראש. זה משהו שנותן להם אמונה וביטחון גדולים בתהליך", הוא אומר. "אנחנו מייצרים כאן מוצר שרמת המפרט שלו ורמת האדריכלות בו הן מהגבוהות ביותר ושוות ערך למה שמקבלים דיירי מגדלי היוקרה. אולם אצלנו זה מגיע עם אינטימיות ושלווה בלב העיר, בקרבה למוקדי בילוי ופנאי ולמקומות העבודה במרכז.

"בסופו של יום, הרוכשים החדשים מחפשים את הערך המוסף בדירה הבאה שלהם, וזה בדיוק מה ש'ערך עיר' נותן להם", הוא מסכם.

פרויקט "ערך עיר" - לגור בת"א ולא לוותר על האינטימיות. לפרטים הקליקו כאן>>