שינויים ארגוניים באלתא: טכנולוגיות צבאיות יאוזרחו ומפעלים יאוחדו

כ-3 חודשים לאחר שעשתה שינוי ארגוני שהוביל לאיחוד חטיבותיה האזרחיות התעשייה האווירית נערכת לקראת שינוי ארגוני גם בחברת הבת שלה, אלתא מערכות • במסגרת השינוי 2 מפעלים קיימים באלתא יאוחדו ובמקביל החברה תקים 3 מפעלים חדשים

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא החדש / צילום: התעשייה האווירית
יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא החדש / צילום: התעשייה האווירית

כ-3 חודשים לאחר שעשתה שינוי ארגוני שהוביל לאיחוד חטיבותיה האזרחיות התעשייה האווירית נערכת לקראת שינוי ארגוני גם בחברת הבת שלה, אלתא מערכות: במסגרת השינוי שני מפעלים קיימים באלתא, שפועלת מאשדוד ואמונה על פיתוח ויצור של מערכות מכ"ם, יאוחדו ובמקביל - החברה תקים שלושה מפעלים חדשים.

מהלכים אלה הוסברו בידי הנהלת תע"א ב"הגברת המיקוד העסקי בלקוחות החברה ובהרחבת יכולות התע"א בתחומי הלוחמה היבשתית האוטונומית".

בתע"א אמרו כי השינויים בחברת הבת תוכננו במהלך השנה האחרונה וכוללים הקמה של שלושה מפעלים חדשים, ובהם מפעל יבשה, שיוביל את תחום הלוחמה היבשתית האוטונומית ויתבסס על יכולות שכבר נמצאות בידי התע"א בתחומי רובוטיקה קרקעית והגנת המולדת וזאת, כשעיקר הפעילות שלו תועבר בהדרגה למתחם של מפעל רמתא בבאר שבע.

בשבוע שעבר "גלובס" חשף כי התע"א מתכוונת למכור את מפעל הספינות שלה שהיווה בעבר חלק ניכר מהפעילות של רמתא והיא בחנה אפשרות למכור אותו לאיש העסקים סמי קצב, מבעלי מספנות ישראל.

נוסף על העתקת פעילות היבשה לבאר שבע, אלתא נערכת גם להקמת מפעל תוכנה שיאחד את כל גופי התכנה בחברה, שבו יפותחו בין השאר מערכות שליטה ובקרה. מפעל הנדסה ומערכות שיוקם יאחד את מפעלי הטכנולוגיה והמיקרוגלים שפועלים כיום בנפרד.

במענה על שאלת "גלובס" אמרו היום בתע"א כי למהלכים אלה אין משמעות כלשהי על מצבת כוח האדם של החברה. כך, בתע"א אמרו כי לצד המפעלים החדשים שיוקמו, תמשך פעילותם של המפעלים הקיימים באלתא ובהם זה שעוסק בתחום מערכות המודיעין והלוחמה האלקטרונית ומפעל משגב, שמתמקד בתחום המכ"מים של מערכות הגנה אוויריות וימיות, מפעל הסייבר ומפעל המערכות המוטסות.

מתע"א נמסר עוד כי במסגרת השינויים באלתא החברה מתכוונת למנות במטה שלה סמנכ"ל לטכנולוגיות ולמחקר ופיתוח ויוקם גוף שיהיה אמון אל "אזרוח" של טכנולוגיות צבאיות באופן שניתן יהיה לשווק אותן לשווקים גדולים יותר.

לדברי מנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן מהלכים אלה מהווים המשך למהלכים אחרים שהתע"א עשתה באחרונה - בניסיון להתאים את פעילותה לשווקים העולמיים: "מהלכים אלה יאפשרו להעמיק ולחזק את מעמדה של התע"א בשוק היבשתי המתפתח ולסייע לחיזוקה ולמיצובה של אלתא כמובילה בתחומי פעילותה בזירה העולמית והאזורית", אמר.