המיזם מתרחב: צים ומידאס יקימו מרכז מסחרי בטמרה בעלות מוערכת של כ-60 מיליון שקל

זהו המרכז המסחרי הרביעי המתוכנן של השתיים במגזר הערבי, לאחר ששני מרכזים החלו לפעול ביוני האחרון באום אל פאחם ובירכא • באוקטובר נחתמו הסכמים להקמת מרכז בטירה

רני צים / צילום: איל יצהר
רני צים / צילום: איל יצהר

המיזם המשותף להקמת מרכזים מסחריים ביישובים ערביים של החברות רני צים (צים סנטרס) ומידאס מתרחב, עם תוכניותיהן להקמת מרכז מסחרי בעיר טמרה שבגליל התחתון, בעלות מוערכת של כ-60 מיליון שקל. מהודעת מידאס וצים שפורסמה הבוקר בנושא עולה, כי השותפים חתמו על הסכם להשכרת קרקע ל-25 שנה, שעליה הם מתכננים להקים מרכז מסחרי בשטח בנוי של כ-8,900 מ"ר וכ-240 מקומות חנייה.

השותפים צפויים לשלם לבעלי הזכויות בקרקע החל ממועד הפעלת המרכז המסחרי דמי שכירות מינימליים של כ-71 אלף שקל בחודש, שיגדל למינימום של 100 אלף שקל אם תמומש תקופת שכירות נוספת. ההסכם להשכרת הקרקע תלוי בכמה תנאים, בהם אישור תב"ע (תוכנית בניין עיר), שתאפשר הקמת מרכז מסחרי, חתימה על הסכם ליווי בנקאי למימון הקמת הפרויקט ועוד.

צים, מידאס ושותפן יואב קפלן מזהים פוטנציאל גדול בפעילות המרכזים המסחריים המשותפת במגזר הערבי, ומתכננים להגיע לעשרה מרכזים מסחריים ביישובי המגזר תוך חמש שנים, בפריסה ארצית.

בחודש יוני האחרון החלו שני המרכזים המסחריים הראשונים של השותפים במגזר הערבי לפעול - באום אל פאחם ובירכא. בחודש אוקטובר חתמו השותפים על הסכמים להקמת פרויקט בטירה, בהשקעה מוערכת של כ-30 מיליון שקל, ובחודש שעבר עדכנו על הסכם לקבלת מימון מחדש למרכז באום אל פאחם, שבמסגרתו הועמד להן אשראי לעשר שנים בהיקף של כ-88 מיליון שקל, מתוכו כ-14 מיליון שקל להעמדת ערבויות לבעלי הקרקע שעליה הוקם המרכז.

מלבד הפעילות במגזר הערבי, צים סנטרס (רני צים מרכזי קניות) שבשליטת היו"ר והמנכ"ל רני צים, עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה וניהול פרויקטים מסחריים, בעיקר במתכונת של מרכזי קניות פתוחים, בדגש על אזורי פריפריה. מאז הנפקתה בחודש מארס לפני כשנה איבדה המניה כ-10% מערכה, ומשקפת לחברה שווי של כ-230 מיליון שקל.

מידאס מכרה בחודשים האחרונים נתח מהחזקותיה בנכס המרכזי שלה - גני שרונה שבסמוך למתחם הקריה בתל-אביב, והיא נסחרת בשווי מצומק של קצת יותר מ-20 מיליון שקל, אחרי שמנייתה איבדה כמחצית משוויה בשנה האחרונה.