נעילה בוול סטריט: יציב עד ירידות קלות, טסלה טיפסה 5.67%

שיחות הסחר בין ארה"ב לסין רחוקות מהסכם, כך לפי המשלחת האמריקנית • בארה"ב, מדד קייס-שילר למחירי הבתים עלה בקצב הנמוך ביותר מזה 4 שנים • מיילן צונחת לאחר שסיפקה צפי מאכזב להמשך • פאלו אלטו מזנקת לאחר דוחות טובים • הנשיא טראמפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ון און החלו את פגישתם בוויאטנם

סוחרים בבורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס
סוחרים בבורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה יציבה עם ירידות קלות בוול סטריט. מדד נאסד"ק  עלה 0.07%, מדד S&P 500  ירד 0.06% ומדד דאו ג'ונס  ירד 0.28%. 

מניית פייסבוק  ירדה 0.8%, מניית נטפליקס ירדה 0.58%, אמזון.קום  התגברה על הירידות ועלתה 0.29%,  וגוגל (אלפאבית ) עלתה גם היא מעט 0.078%. מניית אפל הוסיפה 0.31%. מניית טסלה עלתה 5.67%.  

20:53

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו ביציבות עד ירידות קלות: מדד נאסד"ק  ומדד S&P 500  נסחרים כמעט ללא שינוי, ומדד דאו ג'ונס  יורד כרבע אחוז.   

פייסבוק , נטפליקס , אמזון.קום  וגוגל (אלפאבית ) יורדות. 

18:50

המסחר בוול סטריט מתנהל בטריטוריה האדומה, וזאת על רקע ההתבטאות של נציג המשלחת האמריקנית לשיחות הסחר, שאמר כי יש עוד הרבה לעשות כדי לגבש הסכם מול הסינים. מדד הנאסד"ק מאבד 0.3%, ומדד הפחד (VIX ) עולה 2.4%. 

באירופה המדדים ננעלו בירידות, כאשר הדאקס  השיל 0.4%, הפוטסי איבד 0.6% ומדד הקאק  ירד 0.26%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות של 0.2%, וזאת כשברקע מתנהל מפגש הפסגה בין נשיא ארה"ב לשליט צפון קוריאה. 

המדדים המובילים יורדים בעד 0.2%, ומדד הפחד (VIX) עולה בכ-3%.

מיילן  צונחת ב-10% לאחר הדוחות, פאלו אלטו נטוורקס  מזנקת 10% לאחר שסיפקה תחזית חזקה ודוחות טובים.

15:20

נשיא ארה"ב ושליט צפון קוריאה עורכים כעת את פגישתם בוויאטנם. המשקיע מארק רוביו הביע חשש כי מפגש הפסגה יהיה "כישלון מסוכן". 

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים כעת עד 0.3%. 

באירופה המדדים נסחרים בירידות, כאשר הדאקס יורד 0.4%, הקאק מאבד 0.2% והפוטסי הבריטי משיל 0.7%.

מדד קייס-שילר למחירי הבתים בארה"ב עלה 0.2% בחודש דצמבר לעומת נובמבר האחרון. בחישוב שנתי המדד גבוה ב-4.2% לעומת השנה הקודמת. העלייה נחשבת לנמוכה ביותר מזה 4 שנים.

חברת התרופות מיילן דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות ופיספסה את הצפי בשורה התחתונה. לגבי ההמשך, מיילן סיפקה צפי חלש להמשך.

13:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים כעת בריטוריה האדומה, כאשר הדאקס מאבד 0.6%, הקאק יורד 0.3% ומדד הפוטסי הבריטי מאבד 0.8%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כעת עד 0.2%.

ברקע: פסגת טראפ ושליט צפון קוריאה קים ג'ון און תתקיים היום.

עונת הדוחות בארה"ב כמעט והסתיימה כשמעל 90% מהחברות במדד ה-S&P500 פרסמו את תוצאותיהן לרבעון הרביעי. לדברי ליאור וידר, מנהל השקעות באפסילון, "ניתן לומר שבשורה התחתונה עונת הדוחות היתה די מאכזבת. הצמיחה ברווח למניה היתה נמוכה מהממוצע בשנים האחרונות, הצמיחה בהכנסות עמדה על כ-6.5% בממוצע והצמיחה ברווח עמדה על כ-13%, נתון הנמוך מהממוצע בשנים האחרונות. בנוסף, האנליסטים צופים ירידה של 2.7% בתחזיות הרווח לרבעון הראשון של 2019. לאחר הראלי של החודשיים האחרונים (כשה-S&P500 גמע כ-20% מהתחתית שנרשמה בחג המולד), אנו נוטים להעדיף את הסקטורים הדפנסיביים יותר כגון הבריאות והצריכה הבסיסית, לאור ההערכה כי המחזור הכלכלי בארה"ב מתקרב לסיומו וצפויה להירשם האטה בצמיחה, כשכמעט כל הנתונים הכלכליים שהתפרסמו גם בשבוע החולף היו נמוכים מהתחזיות, והצפי קדימה לא מזהיר בלשון המעטה".

וידר הוסיף, כי "בהסתכלות גלובאלית ניתן לומר כי ישנה הרעה משמעותית בעיקר בפעילות התעשייה בחודשים האחרונים, כשמדד מנהלי הרכש באירופה הגדיל לעשות כשירד מתחת ל-50 בעיקר בגלל ירידה חדה מהצפוי בגרמניה, כשגם ביפן המצב דומה, ונראה כי האטה משמעותית צפויה בהמשך השנה בעיקר מחוץ לארה"ב. כיום בעיקר לאור העליות החדות בארה"ב, לדעתנו יש לתת העדפה קלה בחלוקת ההשקעות באפיק המנייתי למניות בשוק המקומי, לאור יציבות יחסית, תמחור נוח וציפיות לעונת דו"חות חיובית".

10:50

בורסות אירופה נפתחו במגמה שלילית הבוקר, הפוסטי הבריטי  יורד מעל 0.5%, אחריו הדאקס  והקאק  עם ירידות של 0.37% ו-0.31% בהתאמה. מדד סטוקס 600  יורד 0.37%.

נראה שהמשקיעים מתוחים לקראת פגישת טראמפ וקים בווייטנאם היום.

בין החברות האירופיות שיפרסמו את הדוחות הכספיים שלהן היום יהיו באייר  ריו טינטו  וחברת לגו שאינה נסחרת.

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת, מדדי ניקיי  ושנחאי  עלו 0.45% בממוצע ואילו ההונג קונג הנג סנג  ירד 0.14%.

הבורסה בהודו  ירדה 0.6% והרופי ההודי  השיל 0.5% מול הדולר על רקע ההסלמה בינה לבין פקיסטן הבוקר.

מניית Fast Retailing , הקמעונאית הסינית מאחורי המותג הפופולרי יוניקלו, עלתה 2.7%.

בקוריאה, מניית יונדאי מוטור  זינקה 5.3% לאחר שבחברה סירבו להצעת רכישה ממשקיע בולט.

6:50

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות. ניקיי  והנג סנג  מוסיפים כ-0.5%, שנחאי  מטפס בכ-0.8% וקוספי  ו-ASX 200  עולים בכ-0.3%.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות קלות: נאסד"ק ירד ב-0.07%, S&P 500 ב-0.08% ודאו ג'ונס ב-0.13%. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הדאקס עלה 0.3%, הקאק טיפס 0.1% ומנגד הפוטסי איבד 0.46%.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ומנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, צפויים להיפגש היום במפגש פסגה בווייטנאם. 

יו"ר הפד, ג'רום פאואל, נאם אתמול בפני הסנאט. פאואל אמר כי הכלכלה האמריקאית תציג צמיחה בקצב נמוך יותר ב-2019 מאשר זה שנרשם ב-2018, וכי הפד ימשיך להיות קשוב לשוק בכל הנוגע לקצב העלאות הריבית.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה אתמול במפתיע כי תאפשר לבית הנבחרים לדחות את הפרישה מהאיחוד האירופי ("ברקזיט"), אם העסקה שתגבש ותביא לאישור עד ה-12 במרץ לא תזכה לתמיכת הבית.

מניית יונדאי מוטור  מזנקת במסחר לאחר שהחברה סירבה לדרישות חברת ההשקעות אליוט מנג'מנט, שדרשה חלוקת דיבידנד ומינוי חברי דירקטוריון חדשים.  

מניית פאלו אלטו  זינקה בכ-10% במסחר המאוחר לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים והודיעה על תוכנית רכישה עצמית (Buy Back) בהיקף מיליארד דולר.

חברת אורמת טכנולוגיות , הפועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה, מהם עולה כי הכנסותיה ברבעון האחרון הסתכמו ב-190.5 מיליון דולר, גידול של 14.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. החברה פספסה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה, והיא צופה גידול מזערי בהכנסות ב-2019. 

הדולר מתחזק ב-0.02% לעומת הין היפני ונחלש ב-0.08% לעומת היואן הסיני.