בזכות המחאה? עיריית ת"א תיתן הטבות למסעדנים בתקופת אירוח האירוויזיון

במסגרת כנס שערכה עיריית ת"א עם בעלי העסקים בתחום המסעדנות וחיי הלילה בעיר לקראת אירוח האירוויזיון, אמר ראש העירייה רון חולדאי: "ביקשתי מהצוות שלי לייצר תוכנית פעולה כדי שהמסעדנים ובעלי הברים יוכלו ליהנות מגל התיירות הנהדר העומד להציף אותנו"

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב / צילום: איל יצהר
רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב / צילום: איל יצהר

מחאת המסעדנים של "מסעדנים חזקים ביחד", עמותה המאגדת כ-1,000 מסעדות, הביאה לתוצאה: עיריית תל-אביב הכריזה על שורת הקלות לבעלי המסעדות והברים בשבוע האירוויזיון, במטרה לעודד את עסקי הלילה בתל-אביב בתקופה שבה ישהו בעיר אלפי תיירים.

מוקדם יותר השבוע הכריזו מסעדנים בכל הארץ כי יסגרו את המסעדות ביום האירוויזיון, כאות מחאה על עודף הרגולציה בענף. היום (ד') אמר ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי: "אני מודע לקשיים שענף המסעדות והברים מתמודד איתם. העמסה של מסים מיותרים על גבם של המסעדנים היא שערורייה, והטלת ההיטל על העובדים הזרים היא חוסר אחריות... אתם תחליטו כפי שתראו לנכון בנוגע לביטויי המחאה המוצדקים שלכם".

הדברים נאמרו במסגרת כנס שערכה עיריית תל-אביב עם בעלי העסקים בתחום המסעדנות וחיי הלילה בעיר לקראת אירוח האירוויזיון.

במהלך הכנס הציגה עיריית תל-אביב לבעלי העסקים את ההכנות וההיערכות לשבוע האירוויזיון ואת ההקלות שהעירייה עובדת עליהן עבור העסקים בעיר. הכנס נועד לשמוע מבעלי העסקים את הרעיונות שלהם לשבוע האירוויזיון וכיצד ניתן לסייע להם בשבוע זה. באירוע נכחו רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו; איתן שוורץ, מנכ"ל עיר עולם ותיירות; איילת וסרמן, מנהלת אגף רישוי עסקים; ועשרות נציגים של העסקים בעיר.

לאחרונה אישרה מועצת עיריית תל-אביב-יפו הוראת שעה לתיקון חוק העזר העירוני בדבר מניעת רעש, לפיה בתאריכים 19-11 במאי 2019 יצומצמו השעות בהן אסורה הקמת רעש באזורים באזורי הבילוי בעיר וכן בתחום כפר האירוויזיון בפארק צ'ארלס קלור. המשמעות היא שבאזורי הבילוי ניתן יהיה להשמיע מוזיקה עד חצות, ובכפר האירוויזיון ניתן יהיה להשמיע מוזיקה עד השעה 01:00, כאשר בערבי חצאי הגמר והגמר יוארכו השעות, כל זאת בכפוף לתנאי הסעיף בחוק העזר.

כמו כן, תתאפשר הוצאת ברזי בירה לתחום שטח השולחנות והכיסאות של העסק, העמדת מסכי טלוויזיה ומקרנים בשטח העסק; ונבדקת האפשרות על שידור חצאי הגמר והגמר בחינם מול תאגיד השידור הציבורי. בנוסף, העירייה מעודדת ומקדמת מתן הטבות לתיירים ולבאי האירוויזיון בשיתוף בעלי העסקים שיכללו בפרסום העירוני.

עוד אמר חולדאי בכנס: "זו לא רק פגיעה אנושה בענף שמפרנס עשרות אלפי משפחות, אלא זו פגיעה בכלל הציבור שעליו מעמיסים יוקר נוסף. אתם תחליטו כפי שתראו לנכון בנוגע לביטויי המחאה המוצדקים שלכם. אני בכל מקרה רואה את המשימה שלי כראש עירייה לדאוג לכך שכמה שיותר עסקים ייהנו מהפריחה בעיר.

"זה נכון בכל תקופה - ובייחוד בתקופה הנוכחית, בה הענף שלכם מתמודד עם משבר. ולכן, ובמיוחד כשמגיע אירוע כמו האירויזיון, ביקשתי מהצוות שלי לייצר תוכנית פעולה, כדי שהמסעדנים ובעלי הברים יוכלו ליהנות מגל התיירות הנהדר העומד להציף אותנו".

חולדאי אמר כי "אחת מהסיבות לבחירת תל-אביב כמארחת של האירוויזיון הייתה סצנת הלילה בעיר - המסעדות, הברים ובתי הקפה - שכן תיירי האירוויזיון באים כדי לחגוג מסביב לשעון. לכן החשיבות של החוויה אצלכם היא קריטית בשהות שלהם בעיר". 

ב"מסעדנים חזקים ביחד" הודו על התמיכה של ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי במאבקם. "בימים אלה אנו במאבק קשה על קיום התעשייה, ואנו שמחים שבעיריית תל-אביב יש אוזן קשבת לצורכי תעשיית המסעדות החזקה בעיר. כיום 'מסעדנים חזקים ביחד' בונים יחד עם העירייה מודל חדשני לשיתוף-פעולה שיטיב וישיא ערך למסעדני העיר. את המודל הזה 'מסעדנים חזקים ביחד' תייצא לכל הערים הגדולות במטרה להקל בביורוקרטיה, פיקוח, אגרות, קנסות וכו'. השביתה המתוכננת תהיה בכל הארץ ולא רק בתל-אביב. נכון לעכשיו הצטרפו מעל 350 מסעדות מרחבי הארץ, ואנו מאמינים שנגיע לאלפים. חייבים לקל במיסוי היתר על תעשיית המסעדות בישראל ולעזור לתעשייה לשגשג ולפרוח".