אחרי הדחיות: מכירת הכרטיסים לאירוויזיון תחל היום ב-20:00

(עדכון) - המחיר לכרטיס לגמר יגיע ל-2,000 שקל; המכירה מתבצעת דרך אתר "לאן" • אוקראינה הודיעה אמש רשמית כי היא מושכת את השתתפותה באירוויזיון לאור מחלוקות בבחירת האמן שייצג את המדינה

80 ימים לפני התחרות הגדולה, מכירת הכרטיסים לאירוויזיון צפויה להיפתח היום (ה') ב-20:00. המכירה אמורה הייתה לצאת לדרך ביום ראשון האחרון, אולם בהחלטת ה-EBU (איגוד השידור האירופי) מועד תחילת המכירה נדחה להיום (יש שטוענים לאור סוגיות של אבטחה).

הערב כאמור צפויה להיפתח המכירה של הכרטיסים למופע הגמר ולשני החצאים. כל כרטיס אשראי יוגבל ברכישה של שני כרטיסים בלבד. המכירה מתבצעת דרך אתר "לאן"

את המחירים שפורסמו כבר בשבוע שעבר אישרו בתאגיד השידור: המחיר לכרטיס לגמר יגיע ל-2,000 שקל. מושב באולם למופע הגמר יימכר מ-1,150 שקל ועד 1,350 שקל לשורות הראשונות. כרטיס עמידה בגולדן רינג לגמר יעלה 1,500 שקל, מושבי פריים יימכרו ב-1,700 שקל, וכרטיס VIP ב-2,000 שקל. פחות ממחצית מהיצע המושבים באולם, שמספרו עומד על 7,300, יוצעו למכירה לקהל הישראלי. 

כרטיסים יימכרו גם לחצאי הגמר וגם לחזרות הגנרליות ל-3 המופעים. המחירים לחצאי הגמר יתחילו ב-750 שקל למושב באולם ויגיעו עד ל-1,250 שקל. המחירים לחזרות הגנרליות יעמדו על 350 שקל לחצי הגמר ועל 500 שקל לגמר. 

במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן
 במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן

המחירים הללו הם יקרים בהרבה מאלה שנמכרו בפורטוגל בשנה שעברה - אז המחיר היקר ביותר לתחרות שנערכה בליסבון עמד על 300 אירו. כרטיס רגיל לגולדן רינג נמכר ב-200 אירו, כרטיסי ישיבה נמכרו ב-150 אירו למקומות מועדפים, והיו גם כרטיסים ב-35 אירו לשורות אחרונות. מחירי הכרטיסים לחצאי הגמר נעו בין 100-140 אירו בליסבון.

בארץ, כאמור, המחירים יקרים יותר, אלא שלפי התחזיות הם לא ירתיעו את הקהל, כשההערכות הן שמרגע פתיחת המכירה, תוך שעתיים יימכרו כל הכרטיסים. לא כולם צריכים לדאוג: חברי המועצה בתאגיד השידור (9 חברים) יקבלו כרטיס לגמר ואופציה לרכישה של כרטיס נוסף. עובדי התאגיד יקבלו שני כרטיסים לחזרה גנרלית הראשונה, שאליה לא נמכרים כרטיסים לקהל הרחב.

בתוך כך, אוקראינה מושכת את השתתפותה מהאירוויזיון שיתקיים בתל-אביב - כך הודיע אמש (ד') איגוד האירוויזיון האירופי, וזאת לאור מחלוקות בבחירת האמן שייצג את המדינה. אוקראינה החלה להשתתף בתחרויות האירוויזיון ב-2003 ונחשבת לאחת מהמדינות המוצלחות. ב-2004 אוקראינה אף זכתה באירוויזיון, וקייב אירחה את התחרות בשנה שלאחר מכן. ב-2016 זכתה אוקראינה בפעם השנייה, וב-2017 אירחה שוב את האירוויזיון בקייב.