רשות ני"ע קוראת לחברות להודיע מראש על פרסום דוחות

ההודעה של הרשות, שבאה בהמשך לפניה של הבורסה לתאגידים שרשומים למסחר, קורית מאחר ו"הדוחות הכספיים של תאגידים כוללים מידע בעל חשיבות לציבור המשקיעים"

ענת גואטה / צילום: איל יצהר
ענת גואטה / צילום: איל יצהר

רשות ניירות ערך מצטרפת לבורסה וקוראת לחברות שמניותיהן והאג"חים שלהן שלהן נסחרים בבורסה לאמץ נוהג להודיע לציבור המשקיעים מראש על המועד הצפוי של פרסום הדוחות הכספיים על ידם. רשות ניירות ערך, שבראשות היו"רית ענת גואטה, פרסמה היום (ב') הודעה לחברות שמדווחות לציבור ושמפוקחות על ידי מחלקת תאגידים ברשות, "להצטרף ליוזמה זו ולהעביר לבורסה את המועד הצפוי לפרסום הדוחות הכספיים לשם פרסומו לציבור".

ברשות ני"ע מסבירים כי ההודעה שבאה בהמשך לפניה בנושא של הבורסה לתאגידים שניירות הערך שלהם רשומים למסחר, קורית מאחר ו"הדוחות הכספיים של תאגידים כוללים מידע בעל חשיבות לציבור המשקיעים, והודעה על המועד הצפוי לפרסום הדוחות הכספיים באתר הבורסה, אף שאינה מחויבת על פי הדין, יכולה לסייע לציבור המשקיעים להיערך כראוי לפרסום הדוח".

ברשות ניירות ערך מפרטים וקובעים כי "פרסום המועד הצפוי על ידי התאגידים המדווחים יכול שייעשה באמצעות דיווח למגנ"א (אתר רשות ני"ע, ר"ש) או באמצעות העברת המידע לבורסה (באתר המאיה, ר"ש). כמו כן, במקרה שתאגיד הודיע על מועד צפוי לפרסום הדוח ומועד זה השתנה מתבקש התאגיד לעדכן את הודעתו ולפרסם את המועד הצפוי החדש בסמוך ככל הניתן למועד שבו נודע לו על השינוי", לשון הודעת רשות ניירות ערך.