ליברמן: "גנץ בחור נחמד אבל נכשל בפיקוד על מבצע 'צוק איתן'"

יו"ר ישראל ביתנו: "לא אמליץ על גנץ לראשות הממשלה; והקואליציה היחידה האפשרית אחרי הבחירות היא רק של ממשלת ימין"

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: דני זקן
אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: דני זקן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תוקף את בני גנץ, שהוא, לדבריו, "בחור נחמד - אבל גם מי שנכשל בפיקוד על מבצע 'צוק איתן'".

לדברי ליברמן, גנץ לא עשה שום תפקיד אזרחי פוליטי משמעותי, ולכן שאיפתו להיות ראש ממשלה תלושה מהמציאות. הוא הזכיר כי דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו היה זה שהעניק בעבר שבחים רבים לגנץ על תקופת הרמטכ"לות שלו.

"לא אמליץ על גנץ לראשות הממשלה", אמר ליברמן, "והקואליציה היחידה האפשרית אחרי הבחירות היא רק של ממשלת ימין".

לגבי האפשרות של קואליציה של הליכוד וכחול לבן, ליברמן אמר כי ממשלת אחדות יכולה לקום רק בעת חירום כמו במלחמת ששת הימים או בעת המשבר הכלכלי, אך בימים רגילים ממשלה כזו תהיה "ממשלת נטרול הדדי".

במסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים אמר ליברמן כי הוא ומפלגתו הם המייצגים היחידים של הימין החילוני במאבק נגד הכפייה הדתית. "גם ז'בוטינסקי אכל לפעמים כשר - וטרומפלדור לא בדיוק שמר שבת כהלכתה. לכן בחרתי לחיות בישוב מעורב ומכיל את כל צורות האמונה", אמר ליברמן. "בשבת בבוקר אשתי הולכת לבית כנסת, ואני לשחק טניס ולראות משחק של בית"ר ירושלים".

בתשובה לשאלת "גלובס" על היותו מיעוט חילוני בתוך קואליציה דתית-חרדית, אמר ליברמן כי ייאבק על עקרונותיו, אך ברור לו שבקואליציה רחבה הוא לא ישיג את כל מבוקשו. "אם אשיג 10 מנדטים - ולפי הסקרים שלי אני עומד על 8 - אדרוש 3 תיקים: ביטחון, קליטה ופנים", אמר ליברמן.