הסנאטורית אליזבת וורן מציעה: "לפרק" את אמזון, גוגל ופייסבוק

הסנאטורית ממסצ'וסטס, המתמודדת לנשיאות מטעם הדמוקרטים, מציעה לבטל רכישות כמו ווטסאפ ואינסטגרם בידי פייסבוק, הול-פודס בידי אמזון ורכישת ווייז בידי גוגל • טוענת: "לענקיות ההייטק יש יותר מדי כוח"

אליזבת' וורן / צילום: Reuters
אליזבת' וורן / צילום: Reuters

הסנאטורית והמועמדת לנשיאות הדמוקרטית, אליזבת וורן, מעוניינת "לפרק" מונפולים בעלי אופי מונופוליסטי בתחום ההייטק, הנמצאים בבעלות אמזון, גוגל ופייסבוק, משום שהם חונקים את החדשנות ופוגעים בעסקים קטנים.

תחת הכותרת "כך נוכל לפרק ענקיות טכנולוגיה" פרסמה הערב (ו') הסנאטורית ממסצ'וסטס תוכנית להחלשת הדומיננטיות של ענקיות הדיגיטל. 

תוכניתה, כפי שהועלתה בפוסט באתר הבלוגים המקוון "מדיום", תדרוש מהרגולטורים לפרק כמה מהמיזוגים הכבדים, לרבות בעלותה של פייסבוק באינסטגרם, וכן העסקה בהיקף של 13.7 מיליארד דולר מלפני שנתיים שבמסגרתה רכשה אמזון את רשת המזון הול פודס. כמו כן מדובר בהחזקתה של פייסבוק בווטסאפ ושל גוגל בווייז. 

"לענקיות הטכנולוגיה יש כיום יותר מדי כוח - יותר מדי כוח על הכלכלה שלנו, על החברה שלנו על הדמוקרטיה שלנו", כותבת וורן במאמר שמתאר את תוכניתה. "הן מחסלות תחרות, משתמשות במידע הפרטי שלנו לצורכי רווחים ומטות את מגרש המשחקים לרעתן של כל האחרות... זו הסיבה שהממשל שלי יבצע שינויים מבניים גדולים במגזר ההייטק כדי לקדם תחרות רבה יותר - לרבות פירוק אמזון, פייסבוק וגוגל", דברי וורן.