ים המלח רחוק מדי? למה משה כחלון לא יגיע לכנס התעשיינים

בסוף השבוע הקרוב צפויה התאחדות המלאכה והתעשייה לקיים כנס ראשון בים המלח • אך שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן לא יגיעו לכנס בנימוק שלוחות הזמנים שלהם עמוסים מדי • "שר הכלכלה ושר האוצר הם היחידים מהצמרת הפוליטית-כלכלית שבחרו לא להגיע אל הכנס ולא לשלוח אליו נציגים מטעמם"

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

אכזבה בהתאחדות המלאכה והתעשייה מהיעדרותם הצפויה של שרי האוצר והכלכלה מהכנס הראשון שבכוונתה לקיים בסוף השבוע הקרוב בים המלח. ראשי ההתאחדות טוענים כי שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון הודיעו כי אין בכוונתם להגיע אל הכנס ולשאת בו דברים, בנימוק שלוחות הזמנים העמוסים שלהם לא מאפשרים זאת.

"עצם העובדה ששר האוצר ושר הכלכלה שמחזיקים ב-4 השנים האחרונות את ההגה של הכלכלה הישראלית בוחרים לא לקחת חלק בכינוס הזה ולהתמודד עם שאלות שנוגעות ל'חורף הכלכלי' שעתיד לפקוד אותנו מעלה תהיות, בייחוד כשמדובר בראשי מפלגת כולנו שחרתה על דגלה את הנושא הכלכלי - חברתי", אמר היום (א') נשיא ההתאחדות, יוסי אלקובי.

בכנס צפויים להשתתף ראשי מפלגות שמתמודדים בבחירות הקרובות לכנסת כמו גם מאות בעלי עסקים קטנים שמיוצגים בידי ההתאחדות. לדברי אלקובי, "בעלי העסקים הקטנים מהווים 85% מהמגזר העסקי בישראל והם מנוע הצמיחה העיקרי שלו. שר הכלכלה ושר האוצר הם היחידים מהצמרת הפוליטית-כלכלית שבחרו לא להגיע אל הכנס ולא לשלוח אליו נציגים מטעמם".

מלשכתו של השר הכלכלה, אלי כהן, נמסר בהתייחס לטענות כי הוא לא אישר את הגעתו אל הכנס - כך שממילא לא ביטל את השתתפותו בו. שם נימקו את אי הגעתו אל הכנס המתוכנן בקשיי לו"ז - ואמרו שסיעת כולנו תיוצג באותו אירוע על ידי רועי כהן, שמכהן כיו"ר לשכת העצמאים להב.

מלשכתו של שר האוצר, משה כחלון לא נמסרה תגובה.