NBA | בלעדי

מתכונן ליום שאחרי הפרישה? עומרי כספי משקיע מיליוני דולרים בעסקי הקנאביס

ל"גלובס" נודע כי הכדורסלן עומרי כספי נכנס באחרונה להשקעה של מיליוני דולרים בהיתרים של יבוא ויצוא קנאביס מעבר לים • נראה כי בכך מניח כספי תשתית לפעילות עסקית, ביום שאחרי סיום הקריירה שלו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ה-NBA

עומרי כספי במדי ממפיס גריזליס / צילום: Reuters, Justin Ford-USA TODAY Sports
עומרי כספי במדי ממפיס גריזליס / צילום: Reuters, Justin Ford-USA TODAY Sports

מתברר שלא רק גנרלים בדימוס, בעלי הון, פוליטיקאים ערב בחירות וחקלאים מיובלי ידיים קופצים על העגלה של תעשיית הקנאביס המתפתחת. ל"גלובס" נודע כי הכדורסלן עומרי כספי נכנס באחרונה להשקעה של מיליוני דולרים בהיתרים של יבוא ויצוא קנאביס מעבר לים (ככל הידוע, בברזיל, בג'מייקה ובשתי מדינות נוספות).

נראה כי בכך מניח כספי תשתית לפעילות עסקית ביום שאחרי סיום הקריירה שלו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ה-NBA, שבה צבר שכר של עשרות מיליוני שקלים. לפעילותו העסקית של כספי מייעצת פירמת BDO והוא מחפש מנכ"ל לניהול הפעילות.  

כספי, שגדל במועדון הכדורסל של מכבי תל אביב, התחיל את דרכו ב-NBA בשנת 2009, כשנבחר בסיבוב הראשון של הדראפט במקום ה-23 על ידי מועדון סקרמנטו קינגס והפך לישראלי הראשון ב-NBA. מאז שיחק כספי 10 עונות בליגה המקצוענית (ב-7 קבוצות שונות).

הקריירה של כספי בן ה-31 ידעה עליות וירידות. כך, לפני העונה הקודמת הוא הצטרף לשורות האלופה גולדן סטייט, ואף  פתח את העונה בצורה טובה, אך בעקבות פציעה לקראת סיום העונה שחררה אותו גולדן סטייט לפני תחילת הפלייאוף (שבו זכתה בסופו של דבר באליפות ה-NBA).

גם העונה הנוכחית הפכה לאכזבה עבור כספי, לאחר שחתם בתחילתה בקבוצת ממפיס גריזליס על חוזה מינימום לשחקן ותיק, בסכום של כ-2.2 מיליון דולר בעונה (זו שנה שנייה ברציפות). אלא שבחודש שעבר שוחרר כספי מהקבוצה, שוב בעקבות פציעה.