לאחר מכירת 30% ממניות איידיאו גרופ ע"י שיכון ובינוי: מיקי דיין ימונה ליו"ר איידיאו

דיין יחליף בתפקיד היו"ר את משה לחמני, המכהן כיום בתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי • אתמול דיווחה שיכון ובינוי כי בעקבות השלמת ארבעת העסקאות למכירת 30% מהון ADO, היא תרשום רווח הון לפני מס של כ-480 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של 2019.

מיקי דיין / צילום: איל יצהר
מיקי דיין / צילום: איל יצהר

בעקבות השלמת מכירת 30% ממניות חברת הנדל"ן המניב איידיאו גרופ  (ADO) על-ידי שיכון ובינוי (שו"ב), ימונה מיקי דיין לתפקיד יושב ראש איידיאו גרופ והחברה-הבת איידיאו פרופרטיז, בה מחזיקה ADO כ-38%. דיין יחליף בתפקיד היו"ר את משה לחמני, המכהן כיום בתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי.

ADO פעילה בתחום הנדל"ן למגורים בברלין באמצעות איידיאו פרופרטיז, וכיום יש בבעלותה כ-23,700 יחידות דיור ושטחי מסחר.

אתמול (ג') דיווחה שו"ב כי בעקבות השלמת ארבעת העסקאות למכירת 30% מהון ADO, היא תרשום רווח הון לפני מס של כ-480 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של 2019.

בעקבות העסקאות האחרונות ירד חלקה של שו"ב ב-ADO ל-7.5% (למשפחת דיין יש אופציה לרכוש בתוך כשנה את הנתח הזה). השליטה ב-ADO מתחלקת כעת בין קרן אפולו שרכשה עוד 10% והגיעה להחזקה של כ-32% בהון, ומשפחת דיין עם 19.7% (באמצעות חברת Dune International, שדיין הוא הנשיא והמנכ"ל שלה).

3 גופים נוספים מחו"ל רכשו משו"ב עוד 20% ממניות ADO, אולם הם נחשבים לגופים פאסיביים ולא צפויים להתערב בניהול השותף של החברה.

קרן אפולו ומשפחת דיין הפתיעו את שו"ב ורכשו בקיץ 2017 כ-34% ממניות ADO ממשקיעים מוסדיים, בעת ששו"ב ניסתה להוציא לפועל הצעת רכש לחלק ממניות ADO ולהגיע להחזקה של יותר מ-50% בחברה.

לאחר מכן ניסו הצדדים להגיע להבנות על ניהול משותף של החברה, אולם המשא-ומתן לא צלח, ובסופו של דבר החליטו בקבוצת שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת נתי סיידוף, למכור את ההחזקה ב-ADO, לממש רווח גדול ולהשקיע בפעילויות אחרות.

דיין (67) ייסד ועומד בראש חברת טרייד מוביל, שחקנית מובילה בתחום הרכב בישראל, ופטרוטק המפתחת, מייצרת ומפיצה מוצרים פטרוכימיים לתעשיית הרכב ולתחומי תעשייה שונים.

דיין אמר היום (ד'): "אני גאה להתמנות ליו"ר הדירקטוריון של חברות קבוצת ADO. הקבוצה מנהלת כיום פורטפוליו נכסים איכותי ומציגה נתוני צמיחה מרשימים. יש לי אמון מלא בהנהלת הקבוצה, בהשקעותיה ובהמשך הצמיחה העתידית שלה".