גנץ ולפיד מצטרפים לקריאה לעצור את סגירת שדה דב

ראשי מפלגת כחול לבן מסרו כי "יש חשיבות רבה לעורק פעיל, אפקטיבי ונגיש המחבר בין המרכז לאילת, ולא נשאיר את אילת מנותקת"

שדה דב / צילום: תמר מצפי
שדה דב / צילום: תמר מצפי

המועמד לראשות הממשלה בני גנץ ושותפו להנהגה יאיר לפיד, ראשי מפלגת כחול לבן, קראו היום (ד') לעצור את תהליך סגירת שדה דב.

בהתייחסות שנמסרה ל"גלובס" מטעם הדובר של שניהם נאמר כי "מפלגת כחול לבן תפעל למציאת חלופות ופתרונות לתושבי אילת. יש חשיבות רבה לעורק פעיל, אפקטיבי ונגיש המחבר בין המרכז לאילת, ולא נשאיר את אילת מנותקת. התיירות בעיר היא הכרח כלכלי לעיר ונכס לאומי למדינה. עד שלא יימצא פתרון, נשאיר את שדה דב במתכונתו הנוכחית".

יצויין, כי הודעת לפיד הבוקר שונה ממהלך שהוא קידם כאשר היה שר האוצר, כאשר באיזור השטח שיתפנה במקום שדה דב, תכנן אז לפיד הרחבה מסיבית של בניית דירות. באירוע שבו נחתם הסכם לפינוי שדה דב אמר לפיד  כי התוכנית היא לבנות במתחם דירות להשכרה. "חלק גדול מיחידות הדיור שייבנו מתוך 16 אלף הדירות יהיו להשכרה כחלק מתוכנית הדיור הלאומית".

אתמול (ג') הפגינו אלפי תושבי העיר אילת נגד הסגירה הצפויה של שדה דב וההשלכות הכלכליות הקשות על העיר, כאשר סגירת קו התעופה מנתב"ג לאילת תקשה על התיירים, המבקרים, אנשי עסקים ובעיקר על תושבי אילת הנזקקים לשירותים באזור המרכז.

פוליטיקאים אחרים הביעו גם הם עמדות בנושא. שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול בכנס של התאחדות סוכני הנסיעות: "תושבי אילת צודקים בדרישתם להשארת שדה דב. קיימות תוכניות שמאפשרות להשאיר מסלול אחד וטרמינל בצד ולבנות פחות. זה פתרון נכון וצודק".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר גם הוא לפני מספר ימים כי הוא מתנגד לסגירה, וכי מדובר "במהלך אווילי ואנטי-ציוני".

גם בתוך הליכוד יש מספר שרים וחברי כנסת שמשמיעים את קולם נגד סגירת שדה דב, ובראשם שר התיירות יריב לוין, אך ההחלטה על סגירת השדה נותרה בתוקף.

גם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הוא מבין המתנגדים לסגירת שדה דב. גבאי אמר לפני כשבוע כי הוא תומך בתוכניתו של ראש עירית תל-אביב, רון חולדאי, לבניית אלפי דירות במתחם, תוך המשך הפעלת שדה התעופה.