הסכם קיבוצי ב-yes: מאות עובדים יעזבו בתוך 3 שנים

עובדי בזק בינלאומי ופלאפון עדיין ממשיכים להתדיין עם ההנהלה סביב הסכם חדש • 325 עובדי yes יפרשו עד סוף 2021, והנשארים יקבלו מענקים, ויוגדלו להם ההפרשות הסוציאליות

הצדדים ב-yes חותמים על ההסכם הקיבוצי / צילום: אודליה פולגר
הצדדים ב-yes חותמים על ההסכם הקיבוצי / צילום: אודליה פולגר

הנהלת חברת yes וועד העובדים חתמו על הסכם חדש למשך 3 שנים, שיחול על כ-1,500 עובדי החברה ומהווה הסכם נלווה להסכם הקיבוצי הקיים.

לדברי הצדדים, הושגו הסכמות בנושא תהליכי הסינרגיה והתייעלות בין החברות-הבנות של בזק (פלאפון ובזק בינלאומי). כמו כן, ההסכם מעניק תנאים הולמים לעובדים שיפרשו ושומר על ביטחונם התעסוקתי של העובדים, זכויותיהם הסוציאליות והפנסיוניות וסעיפים חברתיים.

במסגרת ההסכם תונהג תכנית פרישה מרצון הכוללת מענקי פרישה מוגדלים והודעה מוקדמת לפורשים; יצומצם כוח-האדם בכ-100 תקנים בכל שנה על פני 3 השנים הקרובות, סך-הכול 325 עובדים עד סוף שנת 2021; ויינתן מענק הישארות לעובדים שנשארים. 

כמו כן, סוכמו תנאי הסינרגיה: ניהול משותף, ניוד עובדים, הרחבת תחולת מטלות ואיחוד פעילויות בין החברות-הבנות; ויועברו תקציבי רווחה מוגדלים לרווחת העובדים. אומדן עלות ההסכם מוערך בכ-68 מיליון שקל.

רן גוראון, מנכ"ל החברה, מסר: "אני שמח לבשר היום על חתימת הסכם עם ועד עובדי yes וההסתדרות הלאומית, במסגרתו הגענו להבנות המיטביות עם כל הצדדים. ברצוני לנצל במה זו ולהודות לכל הצדדים, אשר הפגינו אחריות רבה במהלך המשא ומתן ופעלו בפתיחות ובשיתוף-פעולה. אנו נמצאים בתקופה של שינויים רבים בשוק התקשורת, ואני בטוח שהסכם זה יביא לשילוב הכוחות הנדרש בדרך להתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני כולנו".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, מסר: "אני מברך את הצדדים על סיום המשא-ומתן ועל ההסכם אשר מביא עמו בשורות חשובות לעובדות ועובדי החברה. זהו הישג משמעותי להגיע להבנות בתקופה כה מאתגרת ורגישה בתמורות החלות בשוק התקשורת בישראל. היחידה להכוונה תעסוקתית בהסתדרות הלאומית תעמוד לימין העובדים הפורשים ותעזור להם במציאת מקומות עבודה חלופיים".

אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes, אמר: "בתום משא-ומתן מורכב ומאתגר שלווה על-ידי ההסתדרות הלאומית, הצלחנו להגיע להסכם המהווה בשורה גדולה ומשמעותית ביותר לעובדינו. שוק התקשורת כולו עובר שינויים רבים ומאתגרים, וכך גם החברות-הבנות של קבוצת בזק, ובתוך כל אלה הצלחנו לא רק לשמור על זכויות העובדים, אלא אף לשפר תנאים תעסוקתיים ולהשיג זכויות פרישה מיטיבות. אנחנו מבינים שעתידנו כעובדי החברה תלוי באופן ישיר בהצלחתה, ואנו מחויבים להמשיך ולהצעיד את yes כמובילת שוק הטלוויזיה בישראל".