מועמד דמוקרטי נוסף לבחירות לנשיאות 2020 בארה"ב: בטו אורורק

חבר המפלגה הדמוקרטית מטקסס, בטו אורורק, הכריז בסרטון שפרסם על הצטרפותו למרוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 • "אנחנו במצב מסוכן אך גם במצב שיש בו המון סיכויים לעתיד"

נהיגה מונעת / צלם: זמירמיר
נהיגה מונעת / צלם: זמירמיר

איש הקונגרס מטקסס, בטו אורורק, הצטרף הבוקר (ה') למרוץ לנשיאות ארה"ב לשנת 2020. הכרזת אורורק מסיימת חודשים ארוכים של שמועות בנוגע להצטרפותו למפלגה הדמוקרטית במאבקם נגד הנשיא דונלד טראמפ.

אורורק הכריז על מועמדותו לנשיאות בוידאו שפרסם בכל הפלטפורמות שלו ברשת, בו הוא התחייב להיאבק במשבר המשולב בארה"ב בכלכלה, בדמוקרטיה ובאקלים. "אנחנו במצב מסוכן אך גם במצב שיש בו המון סיכויים לעתיד", אמר אורורק בסרטון התדמית.

נציג המפלגה הדמוקרטית צפוי להתחיל במסע הקמפיין שלו באופן מיידי ויעבור דרך מדינת אייווה בה יערכו הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בחודש פברואר 2020. בסקר השפעה שנערך במדינה בשבוע שעבר נראה כי אורורק הוא הבחירה הראשונה של רק 5% המדמוקרטים במדינה, הרבה מאחורי סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שעדיין לא הכריז על מועמדותו כלל, והסנטור ברני סנדרס.

נזכיר כי אורורק בן ה-47 ייצג אזור במערב טקסס על הגבול עם מקסיקו בקונגרס האמריקאי במשך שלוש תקופות רצופות.

לאחרונה מנסה הדמוקרט אף להתרחק ממועמדים אחרים במפלגתו, כמו סנדרס ואליזבת וורן, אותם הנשיא טראמפ כינה "סוציאליסטים". "אני קפיטליסט", אמר אורורק בראיון בחודש שעבר, "אני לא רואה כיצד ניתן להתמודד עם כל האתגרים שהמדינה הזאת מציבה בפנינו מבלי לרתום את כוחו העצום של השוק החופשי".