המשנה הזמני למנכ"ל האוצר: אבי כהן מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה

כהן יחליף בתפקיד את רוני פרידמן שעזב את התפקיד אחרי 12 שנה • מדובר במינוי בהטלה - או מינוי זמני בפועל, אם כי התפקיד עשוי להקנות לכהן יתרון משמעותי בהתמודדות על תפקיד הקבע

שי באב"ד / צילום: ליאור מזרחי
שי באב"ד / צילום: ליאור מזרחי

מנכ"ל האוצר שי באב"ד הודיע הבוקר על מינויו של אבי כהן, מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה, לתפקיד המשנה למנכ"ל האוצר. מדובר במינוי בהטלה - או מינוי בפועל, אם כי התפקיד עשוי להקנות לכהן יתרון משמעותי בהתמודדות על תפקיד הקבע. במכתב לעובדי האוצר כתב באב"ד כי תוקף המינוי הוגבל עד ל-31 לאוגוסט "לאור העובדה כי אנו מצויים במערכת בחירות ועד למינוי הקבוע של משנה למנכ"ל". 

כהן יחליף בתפקיד את רוני פרידמן שעזב את התפקיד במאי 2018 אחרי 12 שנה. במסגרת התפקיד יהיה כהן אחראי על אגפי המינהל במשרד ובכלל זה על תחומי הנכסים, והלוגיסטיקה תכנון, תקצוב ורכש, מערכות מידע משאבי אנוש, הלשכה לשיקום נכים המערך הביטחון המידע והסייבר ועוד. במכתב שהופץ לעובדי האוצר כתב באב"ד כי "בארבע השנים האחרונות אבי מבצע בהצלחה רבה את תפקידו והוביל תהליכים ארגוניים אשר שיפרו את פעילות היחידה והפכו אותה לגורם דומיננטי והרלוונטי בעולם הפיקוח והבקרה על יישום מדיניות התכנון והבנייה הארצית". כהן הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות יתירה במשפטים ובעל תואר שני בצבא ביטחון ואסטרטגיה. 

מדובר כאמור במשרה בהטלה, מינוי שמשמעותו שכהן נשאר בתפקידו הנוכחי וממלא את תפקיד המשנה למנכ"ל בנוסף לו, וללא שכר. באב"ד ביקש למנות את כהן לתפקיד למרות שעמדה בפניו האפשרות למנות משנה פוליטי, אך באב"ד סבר כי אין זה ראוי שאישיות פוליטית תהיה במשרה כזו שיש לה השפעה קריטית בהליכי איוש התפקידים במשרד ובהתקשרויות לרכש.

לבקשתו של באב"ד החליף סגן החשב הכללי חסן איסמעיל את פרידמן כנציג המנכ"ל בוועדות המכרזים ובהליכי הרכש.