בוטלה עיר האוהלים שהייתה אמורה לקום בת"א לקראת האירוויזיון

הסיבה: מתמודדים לא ניגשו למכרז שפרסמה עיריית תל-אביב לפני כחודשיים • בנוסף, ניסיון להקים מתחם קמפינג זמני בשיתוף רשות הטבע והגנים לא מבשיל לאור לוח הזמנים הצפוף • גם בראשון-לציון גנזו את התוכנית להקים עיר אוהלים

בוטלה הקמת מתחם עיר האוהלים בגני יהושע בתל-אביב, מתחם שהיה אמור לקום לקראת האירוויזיון. הסיבה: מתמודדים לא ניגשו למכרז שפרסמה עיריית תל-אביב לפני כחודשיים. גם ניסיון להקים מתחם קמפינג זמני בשיתוף רשות הטבע והגנים לא מבשיל לאור לוח הזמנים הצפוף - 60 ימים מהיום לתחרות.

עיר האוהלים, שהייתה אמורה לקום מול גני התערוכה, נועדה כדי לספק פתרונות לינה במחירים הוגנים לתיירים, שצפויים להגיע לישראל לקראת האירוויזיון. הלינה בגני יהושע אמורה הייתה לספק מענה לשתי בעיות - מחירי הלינה היקרים במלונות בתל-אביב וכן בעיית הנגישות התחבורתית לגני התערוכה שם ייערכו המופעים, בעיקר לקראת הגמר והחזרה הגנרלית שיתקיימו בימים שישי ובשבת שבהם אין אוטובוסים או רכבת.

הרעיון אמנם היה נחמד, אבל היזמים לא קפצו על המכרז. לפי הפרסום דאז, השיקול של עיריית תל-אביב היה להשאיר את עיר האוהלים לתקופה של חודשיים ולספק פתרונות לינה לכ-2,000 אורחים, כולל אלה שיבואו כחודש לאחר מכן למצעד הגאווה.

החזון היה להקים מתחם המציע 3 רמות מחיר: אוהלי שדה (שמובאים על-ידי הלנים או אוהלים קטנים להשכרה) במחיר של עד 250 שקל; רמת מחיר שנייה לאוהלי "גלאמפינג" (שילוב בין המילה "camping" והמילה האנגלית "glamor" - זוהר), כלומר אוהל מפנק שמספק תנאים שדומים יותר למלון במחיר של 600 שקל לזוג ללילה ו-800 שקל לאוהל משפחתי; ומתחם קרוואנים יוקרתיים, מאובזרים וממוזגים עם מקלחת ושירותים במחיר מרבי של 1,000 שקל ל-4 אורחים. בסך-הכול התכנון היה לספק 2,000 מיטות.

דבר נוסף שהכשיל את הקמת העיר, בוודאי לוח הזמנים הצפוף שנותר, הוא הצורך להקים תשתית של שירותים ומקלחות לאורחים. עוד שאפה העירייה להקים במקום מתחמי מזון ומשקאות, עמדה להשכרת אופניים ושאטלים ליורו וילאג' שמוקם בצ'רלס קלור שבו גם ישודר האירוויזיון על מסכי ענק, ושם תבוא לידי ביטוי הנראות של נותני החסות לאירוע.

המתמודדים הפוטנציאליים לא עטו על המכרז. לפי הידוע ל"גלובס", למעשה למכרז לא ניגשו מתמודדים, בין היתר לאור האתגרים שכללו קרוואנים - מה שלא נמצא בשפע בארץ. תנאי המכרז דרשו, בין היתר, כי המחזור של המציע יעמוד על 2 מיליון שקל בשנה לפחות, וכי הוא הפיק וארגן לפחות 3 אירועים מתמשכים ליותר מ-1,000 איש; או לחלופין להיות בעל אתר לינה המלין לפחות 300 איש בלילה. בעיריית תל-אביב אף טענו בשעתו כי לא מדובר במודל ששאוב ממדינה אחרת, כי אם ברעיון עצמאי.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "עיריית תל-אביב-יפו מגויסת לייצר חוויה בלתי רגילה עבור התיירים שיגיעו לעיר לאירוויזיון. לצערנו, יוזמת עיר האוהלים לא צלחה עקב חוסר היענות של יזמים למכרז. עם זאת, רעיון הקמפינג היה רק אחד מאינספור היוזמות שאנו מתכננים לקראת האירוויזיון, שמטרתן להקל על התיירים ולסייע להם ליהנות מהפעילויות והאירועים שיהיו לעיר להציע". 

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "חניוני הלילה של הרשות ברחבי הארץ פתוחים כרגיל למטיילים ישראליים ותיירי חוץ בתקופת האירוויזיון. פרטים נוספים - באתר רשות הטבע והגנים".

גם בראשון-לציון גנזו את התוכנית לעיר אוהלים

עיר נוספת שבה עלה הרעיון להקים עיר אוהלים לקראת האירווזיון היא ראשון-לציון. את היוזמה ניסתה לקדם החברה העירונית "ייזום ראשון", ונציגים שלה אף נפגשו עם גורמים בעיריית תל-אביב, בניסיון ללמוד מהמכרז שתוכנן להתפרסם בתל-אביב.

בעבר נטען בפני "גלובס" כי הקרקע שיועדה לתוכנית, אם הפרויקט יצא לפועל, תהיה במערב ראשון-לציון - בקרבת החוף. אלא שלדברי גורם עמו שוחח היום (ב') "גלובס", הפרויקט נגנז בשל מורכבות המכרז וכן בשל לוחות זמנים צפופים מדי. לדברי אותו גורם, ההחלטה בעניין התקבלה עוד לפני ההחלטה של עיריית תל-אביב.