בני גנץ שוב מימש אופציות למניות אמות: הרוויח 163 אלף שקל לפני מס

חברת הנדל"ן המניב אמות, שנמצאת בשליטת אלוני חץ, עדכנה כי גנץ המיר בתחילת השבוע חבילת אופציות למניות במחיר של 15.6 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-490 אלף שקל, ומכר את המניות בבורסה בתמורה כוללת של 650 אלף שקל, לפי מחיר של 20.8 שקל, הדומה למחיר השוק בעת המכירה

בני גנץ / צילום: איל יצהר
בני גנץ / צילום: איל יצהר

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, המתמודד בבחירות לכנסת בראש רשימת כחול לבן, שוב מתפנה מעיסוקיו הפוליטיים לממש אופציות בחברת הנדל"ן המניב אמות, שבה הוא מכהן כדירקטור בלתי תלוי, ברווח ברוטו של כ-163 אלף שקל לפני מס.

אמות, שבשליטת אלוני חץ, עדכנה כי גנץ המיר בתחילת השבוע חבילת אופציות למניות (כ-31.4 אלף מניות) במחיר של 15.6 שקל למניה, ובתמורה כוללת של כ-490 אלף שקל ואת המניות מכר בבורסה בתמורה כוללת של כ-650 אלף שקל, לפי מחיר מניה של 20.8 שקל - דומה למחיר השוק בעת המכירה.

מדובר בחבילת אופציות שהוענקו לגנץ ולשאר הדירקטורים של אמות ב-2017, ומי שעוד מימש אותה בתנאים דומים הוא עורך הדין יחיאל גוטמן, שמכהן גם הוא כדירקטור בלתי תלוי בדירקטוריון אמות.

גנץ התחיל לכהן כדירקטור באמות בנובמבר 2015, כחצי שנה לאחר שסיים את תפקידו כרמטכ"ל במארס אותה שנה, וכמו שאר הדירקטורים בחברה זכאי לתמורה כספית ולגמול הוני, בהתאם למדיניות התגמול של החברה. אחרי המימוש האחרון, נותרה בידיו של גנץ חבילת אופציות נוספת מ-2018.

בדוחותיה הכספיים ל-2018 שפורסמו בימים האחרונים, ציינה אמות כי הדירקטורים שלה "זכאים לתגמול הוני באמצעות הענקה שנתית של כתבי אופציה (לא סחירים) בשווי של 50% מהגמול השנתי המשולם לדירקטורים (ללא גמול השתתפות בגין השתתפות בישיבות הדירקטוריון וועדותיו)".

עוד ציינו באמות כי הענקת האופציות תבוצע במהלך חודש מארס מדי שנה, במועד אישור דוחות החברה, וכי הן יהפכו לבשלות "בתום שנתיים ממועד הענקתן ותהיינה ניתנות למימוש החל ממועד הבשלתן למשך תקופה של שנה (עד תום שלוש שנים ממועד הענקתן)".

עוד מציינים באמות לגבי תגמול הדירקטורים שלה כי גובה הגמול השנתי המירבי עבורם עומד על כ-110 אלף שקל, וגמול השתתפות בישיבה על כ-3,300 שקל, וכי בסיכומה של 2018 סך התשלומים שקיבלו הדירקטורים של החברה הסתכם בכ-890 אלף שקל.

בחודש ינואר האחרון מימש גנץ חבילת אופציות שהייתה בידו, ברווח של כ-440 אלף שקל לפני מס. במסגרת זו המיר גנץ חבילת אופציות לכ-55 אלף מניותיה של אמות במחיר מימוש של קצת יותר מ-10 שקלים, ומכר אותן בבורסה בתמורה של כ-18 שקלים למניה - דומה למחיר השוק של מניית אמות בעת המימוש.

בשבוע שעבר סיכמה אמות את 2018 עם צמיחה של 7% ברווח הנקי התפעולי שלה (NOI) שהגיע ל-678 מיליון שקל, ובתמיכת שיערוכי נכסים הציגה קפיצה של 32% ברווח הנקי השנתי שלה, שהצטבר ל-567 מיליון שקל.

אמות, המנוהלת על-ידי אבי מוסלר, מחזיקה בכ-100 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של כ-1.4 מיליון מ"ר, וכמה חטיבות קרקע המיועדות לפיתוח. פרויקט הדגל שהיא מקדמת כיום בשותפות עם חברת גב ים הוא בניין המשרדים ToHa שברחוב תוצרת הארץ בתל-אביב, סמוך למחלף השלום ולמגדלי עזריאלי. בעקבות סיום בנייתו ותחילת האיכלוס אמות רשמה שיערוך של כ-114 מיליון שקל בגין המתחם, לשווי של 502 מיליון שקל. מניית אמות התחזקה מתחילת השנה בכ-14% ומשקפת לחברה שווי של כ-7.2 מיליארד שקל.