אישום: איים על ראש העיר טבריה רון קובי - "אחסל אותך באופן דמוקרטי"

לפי כתב האישום, תושב טבריה בן 33 שלח הודעות וואטסאפ מאיימות לראש עיריית טבריה, רון קובי • בין המסרים המאיימים: "תיזהר ממני, אפילו ביבי נתניהו ו-433 ושי ניצן לא מתעסקים אתי"; "עוד יום-יומיים שתמשיך באכזריות שלך ולהכליל את הדתיים, אני יוצא לקרב בלי בושה"

רון קובי, ראש עיריית טבריה / צילום: שלומי יוסף
רון קובי, ראש עיריית טבריה / צילום: שלומי יוסף

"למרות שאני כופר בדת, אני אחסל אותך באופן דמוקרטי, ישנאו אותך בסוף. תיזהר ממני, אפילו ביבי נתניהו ו-433 ושי ניצן לא מתעסקים אתי"; "רון קובי, תיזהר, אני קרן חדש לישראל, ואני אשחט אותך, תיזהר באופן דמוקרטי, חוקי, מטאפורי" - כך לכאורה איים תושב העיר טבריה על ראש עיריית טבריה, רון קובי. זאת, באמצעות הודעות באפלקציית הוואטסאפ לטלפון הנייד שלו.

הגבר המאיים, בן ה-33, נעצר אתמול (ד') על-ידי משטרת מחוז צפון, וכבר היום הגישה נגדו יחידת תביעות מחוז צפון כתב אישום בגין איומים וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

ראשיתה של הפרשה אתמול בשעות הצהריים, אז הגיע ראש עיריית טבריה למשטרה והגיש תלונה על איומים. מהתלונה עלה כי בשעות הבוקר הוא קיבל הודעות מאיימות לטלפון הנייד שלו באמצעות אפלקצית וואטסאפ, ובהן נכתב: "למרות שאני כופר בדת, אני אחסל אותך באופן דמוקרטי, ישנאו אותך בסוף". "תיזהר ממני, אפילו ביבי נתניהו ו-433 ושי ניצן לא מתעסקים אתי"; "עוד יום-יומיים שתמשיך באכזריות שלך ולהכליל את הדתיים, אני יוצא לקרב בלי בושה, אני אין לי שום בושה, אני יותר אלים ממך, יותר חכם והרבה יותר מסוכן ממך. תיזהר, רון קובי"; "והכול חוקי תיזהר, יה מנוול, הגזמת"; "יה חלאה, אני אבוא אליך היום עד הסוף המר, תיזהר". 

בנוסף נשלחה אל קובי הודעה קולית גם בוואטסאפ, שבה נשמעים הדברים הבאים, כשהם נאמרים בטון משולהב ועצבני: " גבר, תפסת את הדתיים כמו שעיר לעזאזל, יה חלאת אדם... ואלק רון קובי, יש אחד יותר מטומטם ממך, וזה אני, תיזהר... תזהר אני אומר לך תזהר. אני יספר לכולם שאתה צורך סמים אתה צורך סמים מסוג קריסטל ועוד הרבה דברים... רון קובי, תיזהר, אני קרן חדש לישראל, ואני אשחט אותך. תיזהר. באופן דמוקרטי, חוקי, מטאפורי. אני לא באמת מתכוון לשחוט אותך... תזכור. אני בא עליך, אני בן אדם שאף אחד לא מתעסק איתו. תופס בן אדם במדינה, לא משנה מי הוא, הוא יסיים בכלא, תיזהר". 

מיד עם הגשת התלונה פתחו חוקרי המשטרה בחקירה מהירה, במסגרתה איתרו את הנאשם כבר אתמול בשעות אחר-הצהריים. החשוד נחקר ובסיום החקירה נעצר, והבוקר, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום בגין איומים וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים. בית המשפט בטבריה האריך את מעצרו עד ליום ראשון הקרוב.  

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה התנהגות אלימה המופנית כלפי משרתי ציבור, ובכל מקרה לא תאפשר פגיעה בדמוקרטיה בדגש על התנהגות בריונית. משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים והמישורים על-מנת לאתר את אותם עבריינים אלימים ולמצות עימם את הדין".