בליכוד TV ירדו נמוך מאוד עם חיקוי של אמנון אברמוביץ'

"אתה נראה טיל כמו תמיד", כך נפתח ה"ראיון" של אלירז שדה עם חקיין אמנון אברמוביץ' בשידורי הליכוד TV • התגובות זועמות, שדה התנצל, ובליכוד? שקט מוחלט • עד הסרטון המעליב הבא

אלירז שדה ב"ראיון מיוחד" עם "אמנון אברמוביץ'" / צילום מסך מתוך עמוד הליכוד
אלירז שדה ב"ראיון מיוחד" עם "אמנון אברמוביץ'" / צילום מסך מתוך עמוד הליכוד

המושב של אבישי עברי במשרדי הליכוד TV עוד לא הספיק להתקרר לאחר שפוטר בעקבות הסרטון השערורייתי בו הצטלם לערוץ על רקע קברים בהר הרצל, ובערוץ הפייסבוק של המפלגה כבר מתחוללת סערה נוספת. במרכז עומדים הפעם מגיש המהדורה של הערוץ אלירז שדה ושחקן אנונימי שהגיע לגלם את אמנון אברמוביץ', הפרשן הפוליטי של חדשות 12.

באמצעות אפליקציה לשינוי פנים, עלה השחקן עם פניו של אברמוביץ' ל"ראיון מיוחד" עם שדה, שאומר לו שהוא "נראה טיל". מדובר בעלבון די מכוער שמתייחס לכוויה הנרחבת על פניו של אברמוביץ', שנפצע במהלך מלחמת יום כיפור. הראיון ממשיך והשחקן מציג את אברמוביץ' כאינטרסנט חלש ומתרפס שמחפש לתפור לראש הממשלה בנימין נתניהו תיקים מופרכים.

שידור הליכוד המלא, הראיון עם "אמנון אברמוביץ'" עולה ב-13:00:

בזירה הפוליטית הגיבו בזעם על המערכון שמבזה את הפרשן הוותיק. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, כתב בטוויטר כי "אין תחתית שנתניהו לא יפגוש, ואין אדם שבו לא יפגע במסע להציל עצמו מכתבי אישום על שוחד והפרת אמונים". חבר יש עתיד, עפר שלח, תהה: "מתי האנשים ההגונים שמצביעים ליכוד יבינו שזו לא טעות אלא שיטה"; ואילו אהוד ברק פשוט קרא "מספיק ודי!".

גם בתקשורת יצאו להגנת הקולגה ונגד מה שנראה כבר כמו מדיניות בערוץ הליכוד, בריונות וחוסר גבולות בשם ההומור. ההתנצלות המעושה של אלירז שדה בפוסט אינסטגרם על רקע דגל ישראל רק הגבירה את הכעס הציבורי ,ורבים עדיין דורשים התנצלות או התייחסות כלשהי מחברי הליכוד. שדה טוען כי השימוש במילה "טיל" לא התייחס לכוויות אלא נאמר כסלנג, והתנצל אם הוא הובן שלא כהלכה.

היום בתכניתנו בליכוד טיוי יצרנו מערכון בין דמותו של אמנון אברמוביץ לביני, את דמותו הציג החקיין יוסי וידר. בפתח השיחה ״אמנון״ שאל אותי ״איך אני נראה?״ ואני עונה לו ״אתה נראה טיל". חשוב לי להבהיר לאלו שלא הבינו את הבדיחה או בחרו לא להבין אותה. אנחנו נמצאים בעידן שלא משנה מי אתה או מה עשית בחייך, בסוף הכי חשוב לך זה איך אתה נראה, ולאו דווקא חיצונית אלא איך אני עובר? איך אני יוצא? ברמה השטחית, עידן האינסטגרם. לגבי תשובתי לשאלה, האמת היא שזהו סלנג הדיבור שלי, לגבי כל דבר חיובי שאני מגיב עליו אני מוסיף את המילה "טיל" (כמו למשל "נהנתי רצח" ולא במשמעות קלינית אז המוח לא מדליק נורה אדומה תוך כדי שיחה ובמילה "טיל" המוח לא רואה בה עניין באליסטי) בשיחות חברים וזהו סוג המערכון ביני ובין ״אמנון״. כשצילמנו את המערכון לא עלתה בדעתנו המחשבה שכך זה יפורש ויתכן שטעינו בלשוננו. חשוב לי לציין שכנראה ובתום לב לא התייחסנו לנראותו הספציפית של אמנון בקיום המערכון, כי אנחנו רואים באמנון מיליון ערכים שונים שמרכיבים את דמותו כפרסונה בכירה בתקשורת הישראלית וכך אני אישית מכיר את דמותו ונראותו מילדותי ולא רואה בתוצאות פציעתו במלחמה את הגדרתו בעיניי. עוד חשוב לי להוסיף כישראלי, חייל, לוחם ומפקד בסדיר בעבר, בגדוד 202 צנחנים וחייל מילואים בהווה ששירת בתקופת חומת מגן וחווה אירועים תחת אש, שנשארו איתי עד היום. לעולם לא אמצא מקום להומור כמו זה שהתפרש ובטעות בקיום המערכון ורק לאחר שראיתי תגובות למינהן, הבנתי שיש לשים את האמת והכוונה מאחורי המערכון. אמנון אברמוביץ היה, הינו ותמיד יהיה גיבור ישראל בעיניי ובעיני כל עם ישראל. בהזדמנות זאת אבקש סליחה על אי ההבנה והפגיעה אם נגרמה.

A post shared by Eliraz Sade אלירז שדה (@elirazsade) on

עדיין לא ידוע כיצד יגיבו בליכוד לסערה הנוכחית, אך לא נראה ששדה עומד לאבד את כיסא המגיש בערוץ המפלגה. גם בתגובות לשידור החי נראה שעוקבי הערוץ, אלה שאינם בוטים, לא מזדעזעים במיוחד מההומור הנמוך. כרגע כל מה שנותר לעשות הוא להמתין לסרטון המעליב הבא, כדי לראות כמה נמוך עוד אפשר לרדת עד 9 באפריל.