נשאר מקום 7: ועדת הבחירות דחתה את בקשתו של בן גביר להקפיצו למקום 5

השופט מלצר קבע בהחלטתו כי לאחר אישור רשימת המועמדים אין כל סמכות בידי המפלגות או בידי ועדת הבחירות המרכזית לערוך שינויים ברשימות • איתמר בן גביר: "גם מהמקום השביעי אכנס לכנסת ונחזיר את השלטון לעם"

איתמר בן גביר  / צילום:תמר מצפי
איתמר בן גביר / צילום:תמר מצפי

יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר דחה את בקשתם של רשימת האיחוד הלאומי ואיתמר בן גביר מועמד עוצמה יהודית, להקפיצו מהמקום השביעי ברשימת הימין המאוחדת למקום החמישי במקומו של חברו למפלגה מיכאל בן ארי שנפסל מלרוץ לכנסת. מלצר קבע בהחלטתו כי לאחר אישור רשימת המועמדים אין כל סמכות בידי המפלגות או בידי ועדת הבחירות המרכזית לערוך שינויים ברשימות.

מלצר הסתמך על פסיקת בית המשפט העליון שקבעה לפני עשרה ימים החלטה זהה בעתירתו של מועמד הליכוד יעקב בן סעדון להיכנס במקום פנחס עידן שנפסל.

בפסיקת מלצר נאמר כי אין לעשות שינוי שכזה מכל עילה שהיא וכי המחוקק נדרש במפורש למשמעויות של פסילת מועמד, ולא קבע הסדר בדבר "חילופין" של מועמד שנפסל במועמד אחר ממפלגתו.

בן גביר הגיב כי "אמנם גם מהמקום השביעי באיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת, אך התחושה שהמערכת המשפטית רודפת אותנו כי הם מבינים שאנו לא נאפשר להמשך שלטון בג"ץ והמערכת המשפטית. לא יעזור להם. גם מהמקום השביעי אכנס לכנסת ונחזיר את השלטון לעם".

בן גביר, עורך דין במקצועו דורש להתמנות לתפקיד יו"ר ועדת החוקה בכנסת, אם יבחר וכן נציג המפלגה בוועדה לבחירת שופטים. במהלך סיור בשבוע שעבר בשוק מחנה יהודה בירושלים אמר בן גביר כי: "אחרי שבית המשפט העליון מוציא פסקי דין סלקטיביים בזה אחר זה, כאשר השיא היה בפסק הדין המביש שפסל את חברי היקר ד"ר מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת, הגיע הזמן לומר די. בית המשפט העליון מנהל את המדינה ואת זה יש לשנות, ואני אעשה זאת בעזרת השם מראשות ועדת החוקה וכחבר בוועדה למינוי שופטים. הגיעה העת לבית משפט עליון עם רוב שופטים בעלי אג'נדה יהודית ציונית".

ועם זאת, הסקרים מראים כי מדובר במקום גבולי ברשימה וכי לפי הסקרים רשימת הימין המאוחדת מתנדנדת בין 5-8 מנדטים.