יו"ר "כחול לבן" בני גנץ: "המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים"

הרמטכ"ל ושהב"ט לשעבר בוגי יעלון: "נתניהו איבד את הביטחון" • יו"ר העבודה, אבי גבאי: "ראש ממשלה ושר ביטחון כושל. נתניהו החזיר את עוטף עזה ויישובי מרכז הארץ לתחילת שנות החמישים" • ממרצ נמסר: "את הסכסוך הזה אי אפשר לנהל, צריך לפתור"

חבלנים בבית שנפגע באזור השרון / צילום: דוברות המשטרה
חבלנים בבית שנפגע באזור השרון / צילום: דוברות המשטרה

במערכת הפוליטית, כמתבקש מהתזמון שבועיים לפני הבחירות, תגובות מכל כיוון מועמד ומפלגה לאירוע נפילת הרקטה הבוקר (ב') ביישוב בעמק חפר. מקצת המועמדים טורחים ומגיעים אל מקום נפילת הטיל להמחיש את המסר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר, עם ראש המועצה האזורית לב השרון עמיר ריטוב בעקבות ירי הרקטה למועצה, ואמר: "הבוקר אנחנו אתכם בלבנו גם בירושלים. יש לי שתי נכדות ונכד ביישוב, אצלך במועצה, והבוקר אמרתי להם ללכת לבית הספר ולגן ושהכל יהיה בסדר".

הנשיא קיבל מראש המועצה עדכון באשר למצב הנוכחי של הפצועים וכן על השתלשלות אירועי פגיעת הרקטה והתנהלות ארגוני החירום וההצלה וביקש מריטוב: ״מסור לכל תושבי המועצה להרים ראשם, אנחנו איתכם ולא נאפשר לטרור הנפשע הזה להרפות את ידינו. יש לכם יופי של מנהיגות, אנא, המשיכו כך.״

יו"ר כחול לבן בני גנץ על ירי הטיל לשרון: "המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית ונתניהו חייב לשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה?"

הרמטכ"ל ושהב"ט לשעבר, משה (בוגי) יעלון, "כחול לבן": "מי שהפך את אזרחי ישראל לבני ערובה של החמאס, מי שנכנע לסחטנות ומשלם פרוטקשן של מיליוני דולרים במזומן לרוצחים, מי שמתעלם מהפרת ריבונות יומיומית, מי שמזלזל כבר שנה בעפיפוני תבערה, מתעלם מבלוני נפץ, משריפת שדות, ממטענים על הגדר, מפצצות מרגמה ורקטות בעוטף עזה, מי שהיה נוח לו להאמין שהירי לגוש דן היה טעות טכנית - שלא יתפלא שאזרחי ישראל חוטפים רקטות ורצים למקלטים גם בשרון.

ממפלגת מרצ נמסר: ירי על אזרחים הוא פשע מלחמה. מחשבותינו וליבנו עם בני המשפחה הפצועים ואנחנו מקווים להחלמתם השלמה והמהירה. בסופו של יום, הידרדרות לעימות כולל אינה אינטרס ישראלי ואסור להיגרר לשם, משמעותה רק עוד הרוגים ופצועים ובסופה חזרה לאותה נקודה. אזרחי ישראל משלמים את מחיר ההימנעות של ממשלת נתניהו ממשא ומתן מדיני. לעזה אין פתרון צבאי. כל ההצהרות המתלהמות שמאגפות את נתניהו מימין מיותרות ומזיקות. עד שלא יהיה פתרון כולל לא יהיה שקט. את הסכסוך הזה אי אפשר לנהל, צריך לפתור. הדרך לשם עוברת רק בהסדרה ארוכת טווח שכוללת שיקום הרצועה והסרת המצור, ופתיחה במשא ומתן מדיני כולל מול הנהגת העם הפלסטיני".

הבית שנהרס מירי הרקטה ששוגרה מעזה / צילום: רועי ברק
 הבית שנהרס מירי הרקטה ששוגרה מעזה / צילום: רועי ברק

הימין החדש: "ההרתעה הישראלית קרסה, נתניהו נכשל"

יו"ר העבודה, אבי גבאי, שהגיע סמוך לבית שקרס כתוצאה מפגיעת הרקטה הבוקר: נתניהו אחראי למצב הביטחון הירוד. הוא איבד את ההרתעה וחיזק את החמאס. נתניהו הוא ראש ממשלה של דיבורים ולא של מעשים. ראש ממשלה ושר ביטחון כושל. נתניהו החזיר את הביטחון בעוטף עזה וכעת בישובי מרכז הארץ לתחילת שנות החמישים. הנאומים היפים ומזוודות הכסף שנתניהו מעביר לחמאס לא מספקים ביטחון. הגיע הזמן שנתמודד עם חמאס באומץ ולא בפחדנות של נתניהו.

תא"ל (במיל) הרב רפי פרץ יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין: "מדיניות שמכילה בלונים בעלומים ועין הבשור מאפשרת לטרור לירות טילים לתל אביב ולשרון. נוסחת המידתיות חייבת להיפסק ואנו נעשה הכל כדי לשנות אותה. אני מחזק את ראש הממשלה ואת מערכת הביטחון וסמוך ובטוח שכאשר אשב לצידו מימין - התגובה תתעצם. אין מקום למידתיות".

הימין החדש בתגובה לירי הרקטה לשרון הבוקר: "ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום - כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל. נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו - וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס".

משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, בתגובה לירי מעזה אל עבר השרון: "כל הצמרת המדינית-ביטחונית: נתניהו, יעלון וגנץ, שהובילה את צה"ל לתבוסה המפוארת בצוק איתן, ולשיתוק נוכח 500 טילים שנורו על באר שבע והדרום, כל הצמרת הזו, המתגוששת עכשיו על הנהגת המדינה - אחראית לכך שילדי השרון הפכו לבני הערובה של עזה".

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים / צילום: שלומי יוסף
 אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים / צילום: שלומי יוסף

אביגדור ליברמן: "פשיטת רגל מוסרית וביטחונית"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן: "הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו"ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום. אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סופ"ש ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב"ס על ידי אסירי חמאס. המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות - זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית. אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשיין, ביטול כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור. כשהתפטרתי מתפקיד שר הבטחון, הזהרתי מפני המדיניות השגויה שאימץ הקבינט ועל אובדן ההרתעה הישראלית. הגיע הזמן לאמץ מדיניות אחרת, זו שהצעתי מלכתחילה".

מפלגת בל"ד על ההסלמה: "נתניהו חוזר מארה"ב מתודלק במוטיבציה לגרור את האזור לסבב דמים ומלחמה מיותרת כדי להציל את שלטונו. הפגיעה המתמשכת בחייהם של אזרחי עזה ותושבי הדרום היא תוצאה ישירה של מדיניות ארוכת שנים של מצור וכיבוש, של הפיכת עזה לגטו של שני מיליון תושבים והפרה בוטה של זכויותיהם הבסיסיות. רק תכנית מדינית ברורה שכוללת את סיום המצור והכיבוש תוכל להביא לשינוי אמיתי. אנו קוראים לכל הקולות הדמוקרטים בחברה הישראלית להתנגד כבר היום למדיניות נתניהו ולמלחמת הבחירות אליה הוא וטראמפ מבקשים לגרור את האזור כולו".