מיקי גנור שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים

(עדכונים שוטפים): עוד קבעה השופטת עינת רון בדיון שהתקיים היום כי על גנור יהיה פיקוח הדוק במשך 24 שעות ביממה • כמו כן, חל איסור על גנור ליצור קשר על כלל המעורבים בפרשה זו למשך 90 יום

מיקי גנור / צילום: מנחם שטראובר
מיקי גנור / צילום: מנחם שטראובר

מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (בשלב זה לפחות), ישוחרר למעצר בית מלא של 15 ימים, ובתנאים מגבילים, כך הורתה לפני זמן קצר (ג') נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז, השופטת עינת רון. ההחלטה לשחרר את גנור למעצר בית התקבלה בהסכמת הצדדים.

בין התנאים המגבילים שהוטלו על גנור: פיקוח הדוק במשך 24 שעות ביממה, איסור ליצור קשר עם כלל המעורבים בפרשה זו למשך 90 ימים ואיסור יציאה מהארץ למשך 180 ימים, תוך הפקדת דרכוניו הן הישראלי והן הגרמני במשרדי היחידה החוקרת. בנוסף, יידרש גנור לחתום על ערבות עצמית בסכום של 200 אלף שקל, וכן לקבל ערבות צד ג' בסכום של 100 אלף שקלים.

הנשיאה רון הוסיפה, כי נוכח התנאים המגבילים שהטילה עליו "ולאור כך שעל נכסים רבים של החשוד קיימים עיקולים" (המוערכים בכ-20 מיליון שקל), היא מקבלת את בקשת בא כוחו של גנור, ולפיה גנור יאלץ להפקיד 50 אלף שקל בלבד במזומן, ולא 100 אלף שקל כפי שביקשה המשטרה.

החקירה התקדמה והחשש לשיבוש פחת

שחרורו של גנור למעצר בית מגיע יומיים בלבד לאחר שהנשיאה רון האריכה את מעצרו ב-5 ימים נוספים, תוך שהיא קובעת בעניינו כי "החשש משיבוש הליכי חקירה התחזק ואף התרחב לתחומים נוספים". בדיון היום ביקשה המשטרה מבית המשפט כי יורה על שחרור של גנור למעצר בית. זאת לטענתה "בהתאם לצרכי החקירה". לפי פקד רובין, בקשת המשטרה להורות על שחרורו למעצר בית נובעת הן בשל מצבו הרפואי של גנור, והן מכיוון שהחקירה "אכן התקדמה בימים האחרונים ובוצעו פעולות דרושות".

עם זאת הדגישה המשטרה כי החקירה טרם הסתיימה, וכי נותרו פעולות חקירה רבות. החשש לשיבוש אמנם פחת מעט, ואכן ניתן לאיינו במסגרת מעצר בית הדוק וממושך תחת פיקוח קפדני, אך הוא עדיין קיים.

בתשובה לבקשת המשטרה אמר בא כוחו של גנור, עו"ד ארנפלד, כי משיחות שביצע עם גנור הוא הבין כי "עד עתה לא הוטחה במרשי שום ראיה, המאששת את עצם החשש לשיבוש". עוד הוסיף כי "מצבו הכלכלי של מרשנו, מר גנור, אינו נזיל ואין לו את היכולת להביא את ההפרש מעבר למה שהופקד עד עתה, ואני אומר זאת על בסיס שיחה עמו היום".

מיליוני השקלים שהוחבאו בחו"ל ורצונו של גנור לחזור בו מהסכם עד המדינה

הדיון היום, מגיעה בהמשך למרתון דיונים שהתקיים בעניינו של גנור בשבוע שעבר, עקב השינוי הפתאומי בגרסתו של גנור. בדיונים אלה הורה בימ"ש השלום על הארכת מעצרו ב-5 ימים, ביהמ"ש המחוזי הורה על שחרורו של גנור לחלופת מעצר וביהמ"ש העליון הורה בסופו של דבר כי גנור יוותר במעצר. ביום א' השבוע, הוארך כאמור מעצרו של גנור פעם נוספת על ידי הנשיאה רון, ב-5 ימים נוספים.

מעצרו הראשון של גנור נעשה בין השאר עקב בקשתו של גנור לחזור בו מהסכם עד המדינה בפרשת הצוללות, תוך שהוא טוען: "לא שיחדתי איש". בסמוך לפרסומים אודות רצונו של גנור לחזור בו מהסכם עד המדינה, פרסמנו ב"גלובס" כי הסיבה או אחת מהסיבות להחלטתו של גנור, היא ככל הנראה עשרות מיליוני שקלים שמחזיק גנור בחו"ל ואינו מצליח להכניסם ארצה.

זאת, למרות הסכם עד המדינה שחתם עם הפרקליטות. לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", הפרקליטות נתנה לגנור מכתב שאמור היה לסייע לו מול המערכת הבנקאית בארץ, שסירבה לאפשר לו להביא את הכספים מחו"ל ולנהל אותם בחשבונות בארץ עקב החשדות נגדו. גנור נקלע למצוקה, כי אין לו דרך לעשות שימוש בכסף גם בחו"ל.

*** חזקת החפות: כל החשודים בתיק 3000 הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, והם בחזקת חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין.