הלחץ מוושינגטון הכריע: טים סלואן, מנכ"ל וולס פארגו, סיים את תפקידו

הבנק הרביעי בגודלו באמריקה עדיין לא סיים לשקם את תדמיתו לאחר שערוריית החשבונות המזויפים ב-2016, והתפטרותו של סלואן תסייע בהמרצת "דם חדש" • לתפקיד המנכ"ל הזמני מונה ג' אלן פרקר, שמכהן כעת כיועץ המשפטי של וולס פארגו

טים סלואן / צילום: רויטרס
טים סלואן / צילום: רויטרס

טים סלואן, מנכ"ל הבנק האמריקאי וולס פארגו, סיים אתמול (ה') 31 שנות קריירה בבנק, שנתיים וחצי לאחר שערוריית החשבונות המזויפים שפגמה קשות במוניטין הבנק.

לתפקיד המנכ"ל הזמני מונה ג' אלן פרקר, שמכהן כעת כיועץ המשפטי של וולס פארגו. פרקר הצטרף לבנק בשנת 2017 כדי לסייע לטפל בשערוריית המכירות שהתרחשה ב-2016.

וולס פארגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, יחפש את המנכ"ל הבא מחוץ לחברה. השינוי הזה עשוי להעיד על הכוונות של הבנק להשאיר מאחור את הפרשות העגומות מהעבר: רבים מהמנהלים הבכירים של ולס פארגו, כולל טים סלואן, עבדו עשרות שנים בבנק, והמבקרים טענו כי אותם מנהיגים ותיקים עמדו בדרכה של החברה לתיקון עמוק ולהשרשת נורמות חדשות בבנק החבוט.

ביום שלישי האחרון הודיע סלואן (58) ​​למועצת המנהלים על פרישתו. כפיצויי פרישה הוא יקבל את התשלום שכבר הובטח לו בהסכמים קודמים, אבל לא יקבל כל תשלום תשלום נוסף מעבר לכך.

בשבועות האחרונים סלואן היה נתון ללחץ מחודש של הרגולטורים והמחוקקים האמריקאים שדרשו ממנו להשיב את התנהלות הבנק למסלול תקין. חוסר שביעות הרצון שהגיע מוושינגטון וכוון לעבר סלואן מילא תפקיד מרכזי בהחלטתו לפרוש.

"לא יכולתי להישאר במצב שבו אני הופך להסחת דעת", אמר סלואן בשיחה עם המשקיעים.

המהלך מסמן היפוך גדול ומהיר עבור וולס פארגו. בחודשים האחרונים אמר סלואן שהוא מתכנן להישאר בבנק לפחות עוד כמה שנים, וההנהלה המשיכה להביע את תמיכתה בו. באירוע צדקה שנערך אתמול (ה), וורן באפט, שחברתו ברקשייר האת'וויי היא בעלת המניות הגדולה ביותר בבנק, אמר שהוא תומך בסלואן ב-100%. "אני לא רוצה את העבודה שלו", אמר באפט. 

יו"ר מועצת המנהלים, אליזבת דיוק, אמרה כי הבנק טרם הגיע לכל המועמדים הפוטנציאליים להחלפתו של סלואן. "יש לנו הרבה עבודה לעשות".