הבנק של יחזקאל: חמת מעוניינת לרכוש עוד 20% ממניות חזי בנק ב-23 מיליון שקל

מניית חמת ירדה ביותר מ-30% מאז שרכשה את השליטה בחברת חזי בנק בפברואר 2018 בהשקעה של כ-75 מיליון שקל • כעת החליטה חמת לממש את האופציה ולרכוש את שאר מניותיה של חזי בנק, הפועלת בתחום מוצרי הקרמיקה ועיצוב הבית • שני הצדדים עדיין מנהלים מו"מ בנוגע להצעה

יחזקאל (חזי) בנק / צילום: איל יצהר
יחזקאל (חזי) בנק / צילום: איל יצהר

חברת חמת, העוסקת בייצור, יבוא, שיווק ומכירה של מוצרים לחדרי אמבטיה, שירותים ומטבחים, החליטה לממש אופציה ולרכוש עוד 20% ממניותיה של חברת חזי בנק בכ-23 מיליון שקל.

בתחילת פברואר 2018 רכשה חמת  את השליטה (80%) בחזי בנק, הפועלת בתחום יבוא ושיווק של מוצרי קרמיקה ועיצוב הבית, ומתמחה בפרויקטי יוקרה, בהשקעה של כ-75 מיליון שקל. מתוך זה קיבלו הבעלים, יחזקאל (חזי) בנק, ומרגלית רעייתו, כ-50 מיליון שקל. יתרת סכום ההשקעה (25.2 מיליון שקל) הועמדה על-ידי חמת לחברה הנרכשת כהלוואת בעלים. גם המוכרים, בני הזוג בנק, העמידו במועד השלמת העסקה הלוואות בעלים של 11.2 מיליון שקל לחזי בנק.

במסגרת העסקה חתמו חמת וחזי בנק על הסכם במב"י, שבמסגרתו קיבלה חמת אופציית רכש (Call) לקניית יתרת מניות חזי בנק מבעלי החברה, ומנגד לחזי בנק ניתנה אופציית מכר (Put). שתי האופציות הן למשך 60 יום, למימוש החל משנה לאחר השלמת העסקה, ולאחר מכן אחת לשנה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של השנה העוקבת. עוד סוכם אז בין הצדדים כי חזי בנק ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה.

כעת, כאמור, מבקשת חמת לממש את האופציה (תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים). ואולם, החברה הציעה לחזי בנק לרכוש רק 10% מהמניות ב-11.5 מיליון שקל, כאשר הסכם הבמב"י יחול על יתרת המניות "על בסיס מנגנון מחיר מימוש הקבוע בהסכם". שני הצדדים עדיין מנהלים מו"מ על ההצעה.

מניית חמת רשמה היום ירידה של 1%. מאז הרכישה של חזי בנק רשמה המניה ירידה של יותר מ-30%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-335 מיליון שקל.