מניית טלרד צונחת ב-10% על רקע דוחות גרועים ופרישת המנכ"ל

החברה הודיעה היום כי תרכוש את מרמנת ב-102 מיליון שקל • מנכ"ל טלרד ב-10 השנים האחרונות, רן בוקשפן, הודיע לדירקטוריון על רצונו לפרוש • את בוקשפן, שיתמנה ליו"ר החברה, יחליף מוטי אלמליח, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל בזק בינלאומי

רן בוקשפן, המנכ"ל הפורש של טלרד / צילום: יונתן בלום
רן בוקשפן, המנכ"ל הפורש של טלרד / צילום: יונתן בלום

מניית טלרד   נטוורקס צונחת כעת ב-10% במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה הציגה היום דוחות כספיים חלשים לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה. בד בבד הודיעה טלרד כי מנכ"ל החברה, רן בוקשפן, עוזב את התפקיד ויתמנה ליו"ר החברה.

במקביל לפרסום הדוחות דיווחה טלרד, כי היא רוכשת את חברת מרמנת, הנמצאת בשליטת אמנת הבורסאית וקרן הפרייבט אקוויטי סקיי (בחלקים שווים), ופועלת בתחום ניהול והפעלת פרויקטים בשיטת מיקור-חוץ ותחום המידע, תמורת סכום של כ-97 מיליון שקל. לפני השלמת העסקה, הכפופה לתנאים מתלים שונים, תשלם מרמנת דיבידנד בהיקף של עד כ-5 מיליון שקל.

במרמנת מועסקים כיום כ-900 עובדים, והיא פועלת כאמור בתחום ניהול פרויקטים - התאמת פתרונות בשיטת מיקור תהליך עסקי (Business Process Outsourcing), ומתמחה בניהול פרויקטים בתחומי הלוגיסטיקה והתפעול, ההכשרות וההדרכות, הטמעת מערכות, ניהול בחינות ומאגרי מידע, מתן שירותי ניהול מידע הנדסיים הכוללים סריקה ודיגיטציה של מסמכים, תשתיות  תכנון מקרקעין ושרותי  Geographic  Information Systems) GIS) לרבות עבור גופים ציבוריים, משרדי ממשלה וגופים פרטיים.

את שנת 2018 סיימה מרמנת עם עלייה של כ-6% בהכנסותיה לעומת 2017, לכ-142 מיליון שקל, עם רווח נקי בסך של כ-10.4 מיליון שקל, בדומה לרווח ב-2017. לחברה צבר פרויקטים בהיקף של כ-400 מיליון שקל. עסקת הרכישה תמומן באמצעות הלוואות בהיקף של כ-77 מיליון שקל שייקחו טלרד ומרמנת משני בנקים, ואת היתרה תממן טלרד ממקורותיה העצמיים.

אמנת, אחת המוכרות בעסקה, עוסקת במתן שירותים של ייעוץ וניהול פרויקטים, לוגיסטיקה, מחשוב ותוכנה. היום דיווחה אמנת, כי העסקה תניב לה עם השלמתה בחודשים הקרובים תזרים מזומנים של 45-47 מיליון שקל ורווח של 32-34 מיליון שקל. מניית אמנת הגיבה להודעה בעלייה של 7%.

טלרד עוסקת בפיתוח ובמכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב, ובשירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ולמפעילי תקשורת, וכן פועלת בתחום תכנון והקמה של תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. פעילותה מתנהלת בעיקר מחוץ לישראל, יש לה כ-1,000 לקוחות והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים.

המנכ"ל הפורש בוקשפן ציין היום, כי "בכוונת טלרד לנצל את הסינרגיות של מרמנת עם פעילויות הקבוצה לביצוע פרויקטים מורכבים, ולהרחיב את פעילותה בתחום התקשורת וה-IT, תוך מיצוי היכולות והמומחיות של מרמנת בתחום ה-BPO ו-GIS".

טלרד, כאמור, פרסמה דוחות חלשים היום. החברה רשמה ברבעון הרביעי ירידה של כ-15% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-31.5 מיליון דולר. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-5.4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של כ-5 מיליון דולר לעומת רווח של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

את השנה כולה סיימה טלרד עם ירידה של 7.7% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-130 מיליון דולר. זאת, על רקע נסיגה של 14.6% בהכנסות מפעילות הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת עקב קיטון בהכנסות בארה"ב, "בעיקר מסיבות רגולטריות" (מגמה שנמשכת גם ברבעון הראשון).

החברה עברה להפסד תפעולי של כ-1.7 מיליון דולר אשתקד, לעומת רווח תפעולי של כ-9.5 מיליון דולר ב-2017. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של כ-3 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-10 מיליון דולר ב-2017.

כאמור, במקביל לפרסום עסקת הרכישה והדוחות הודיעה טלרד, כי מנכ"ל החברה בעשר השנים האחרונות, רן בוקשפן, הודיע לדירקטוריון על רצונו לפרוש. את בוקשפן, שיתמנה ליו"ר החברה, יחליף מוטי אלמליח, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל חברת בזק בינלאומי.

מניית טלרד, הנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו, הגיבה כאמור לדוחות ולהודעות בירידה חדה, והשלימה צניחה של כ-65% מאז החלה להיסחר בבורסה לפני קצת פחות משנתיים (מאי 2017). שווי השוק של החברה הצטמק לכ-109 מיליון שקל.

יובל כהן, יו"ר טלרד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו, מסר כי המנכ"ל הפורש בוקשפן הפך את טלרד בשנות כהונתו "מחברה פרטית קטנה, עם היקף מכירות של 20 מיליון דולר, שהייתה שקועה בחובות ובקשיים גדולים, לחברה ציבורית עם מחזור של 130 מיליון דולר, ומכירות בעשרות מדינות שבעולם. רכישת מרמנת שעליה דיווחנו היום הינה הרכישה החמישית בשנים האחרונות, והיא תגדיל את היקף המכירות השנתי והרווחיות באופן משמעותי, ותחזק את מעמדה של טלרד בשוק הישראלי".