מניית פלסאון צנחה בעקבות הדוחות ל-2018: החברה הקיבוצית המצטיינת איכזבה ברבעון הרביעי

החברה מחקה כמעט לגמרי את רווחיה, שהסתכמו בכ-1 מיליון שקל בלבד ברבעון הרביעי של 2018 • מניית פלסאון הגיבה לתוצאות באגרסיביות, עם ירידה תלת-יומית של 15%, עיקרה (13%) ביום חמישי, שמחקה את העליות שהיא הציגה בשנה האחרונה ואיפסה את התשואה השנתית עליה

פלסאון / צילום: אתר החברה
פלסאון / צילום: אתר החברה

אכזבה ניכרת חיכתה למשקיעים בחברת התעשייה הקיבוצית פלסאון , בדמות הרעה ניכרת בתוצאות הרבעון הרביעי שלה ל-2018, בו החברה מחקה כמעט לגמרי את רווחיה, שהסתכמו בכ-1 מיליון שקל בלבד, אחרי רווח נקי בטווח של 22-35 מיליון שקל שהציגה ברבעונים הקודמים של השנה שעברה, והצטבר בשנה כולה לכ-88 מיליון שקל.

מגמה דומה נרשמה גם בסיכומה של 2017, אז הרווח ברבעון הרביעי הסתכם בכ-3 מיליון שקל, והרווח השנתי הצטבר לכ-80 מיליון שקל.

בשורה העליונה, הכנסותיה הרבעוניות של פלסאון נשחקו בטווח של 4%-11% ביחס לרבעונים קודמים של 2018, לסכום של 285 מיליון שקל, אבל הרווח התפעולי שלה צנח ביותר מ-80% לעומת הרבעונים הקודמים של אותה שנה, לכ-6 מיליון שקל בלבד.

מניית פלסאון הגיבה לתוצאות באגרסיביות, עם ירידה תלת-יומית של 15%, עיקרה (13%) ביום חמישי, שמחקה את העליות שהיא הציגה בשנה האחרונה ואיפסה את התשואה השנתית עליה.

פלסאון, שבשליטת קיבוץ מעגן מיכאל, עוסקת בייצור ושיווק מוצרים מחומרים פלסטיים בשני תחומי פעילות עיקריים - אביזרי חיבור לצנרת (מחברים, ברזים ואביזרי עזר) המיועדים להובלת נוזלים ועוד, ומוצרים לבעלי חיים, הכוללים מערכות לאספקת מים, מערכות האבסה, מבנים ועוד.

בפלסאון לא התייחסו בפירוט להרעה הרבעונית, אולם ציינו בהתייחס למצב השוק בין היתר כי "תנאי הסחר השוררים היום (בעיקר מחירי חומרי גלם ושערי חליפין) ממשיכים להיות קשים".

במקביל לדוחות, חברת מידרוג הורידה את אופק הדירוג של פלסאון ברמה של Aa2, לשלילי, וזאת בשל הערכתה "לשחיקה במיצוב הפיננסי של החברה, נוכח גידול מתמשך ברמת החוב הפיננסי, אשר עלול בעתיד שלא לפצות עוד על מאפייני הגודל והפעילות של החברה".

עוד ציינו במידרוג כי "היקפי חלוקת הדיבידנד, בד בבד עם עלייה בהשקעות ההוניות, מכבידים על תזרים המזומנים החופשי של החברה, כך שבשנתיים האחרונות החברה יצרה תזרים חופשי שלילי אשר תרם לעלייה ברמת החוב".

לצד זאת ציינו במידרוג כי "דירוג החברה נתמך בפרופיל עסקי איתן המתבסס על מיצוב ומוניטין בינלאומי גבוהים, טכנולוגיות מתקדמות וכן רמת פיזור אשר עלתה לאורך השנים".