מיקי גנור: הפרקליטות הפרה את הסכם עד המדינה אתי - ולא להפך

עוד טוויסט בעלילות מיקי גנור? עד המדינה בפרשת הצוללות פנה בימים האחרונים לפרקליטות באמצעות סנגורו, עו"ד בעז בן-צור, בטענה כי הפרקליטות היא שהפרה את הסכם עד המדינה עמו - ולא גנור הוא שמפר את ההסכם

מיקי גנור / צילום: מנחם שטראובר
מיקי גנור / צילום: מנחם שטראובר

עוד טוויסט בעלילות מיקי גנור? עד המדינה בפרשת הצוללות פנה בימים האחרונים לפרקליטות באמצעות סנגורו, עו"ד בעז בן-צור, בטענה כי הפרקליטות היא שהפרה את הסכם עד המדינה עמו - ולא גנור הוא שמפר את ההסכם. הטענה של גנור כי המדינה היא שהפרה את ההסכם עמו פורסמה לראשונה על-ידי תמר אלמוג בתאגיד השידור "כאן". 

נזכיר כי ב-19 במרץ הגיע גנור למשרדי להב 433 וביקש לשנות מהגרסה המפורטת שמסר במהלך חקירת הפרשה ובמסגרת הסכם עד המדינה עמו. גנור חזר בו מהגרסה כי מיליוני השקלים שעברו בין המעורבים בהליך רכש הצוללות היו כספי שוחד, והחל לטעון כי מדובר בכספים ששולמו עבור עבודה. בתגובה החליטו בפרקליטות ובמשטרה לעצור את גנור ולחקור אותו באזהרה. בנוסף, בעקבות הדברים צפויה המשטרה לבטל את הסכם עד המדינה עם גנור - החלטה שצפויה להיות לה השלכה על כל חקירת תיק פרשת הצוללות.

כפי שנחשף ב"גלובס", אחת הסיבות להחלטת גנור לשנות גרסה נוגעת לעשרות מיליוני שקלים שמחזיק גנור בחו"ל ולא מצליח להביאם לארץ למרות הסכם עד המדינה שחתם.

לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", הפרקליטות נתנה לגנור מכתב שאמור היה לסייע לגנור מול המערכת הבנקאית בארץ, שסירבה לאפשר לו להביא את הכספים מחו"ל ולנהל אותם בחשבונות בארץ עקב החשדות נגדו. הבנקים היו מוטרדים מהפרסום שגנור שיתף פעולה לכאורה במסכת השוחד בתיק הצוללות, ולכן סירבו לקבל את הכסף החשוד ככזה שהושג בעבירה בארץ. גנור נקלע למצוקה, שכן אין לו דרך לעשות שימוש בכסף גם בחו"ל.

חקירת פרשת הצוללות עסקה ברכש הצוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מחברת טיסנקרופ בשנים 2009-2017. במסגרת זו נחקרו ההליכים שקדמו וסבבו את רכישתם של 3 צוללות הדולפין ו-4 הספינות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ עבור חיל הים הישראלי. לפי החשד, בצמרת המערכת הביטחונית התקבלו החלטות משיקולים זרים, תוך ניגוד עניינים והעברת כספי שוחד לגורמים שליוו את העסקאות.