נתניהו החל בקמפיין הגוועלד ומאשים את הנשיא ריבלין

לפי שיחות סגורות במטה הליכוד נתניהו החל את קמפיין הגוועאלד של השלב האחרון של מערכת הבחירות • לדברי נתניהו, בליכוד יש שאננות, ואין כוונות להגיע לקלפיות בשיעורים גבוהים, וזאת בהשוואה למצביעי השמאל-מרכז

בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר
בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את הנשיא ראובן ריבלין שהוא מחפש תירוץ כדי לתת את הרכבת הממשלה לבני גנץ - כך פורסם הערב (ג') בחדשות 12. הדברים שודרו בהסתמך על שיחות סגורות במטה הליכוד, לפיהם נתניהו החל את קמפיין הגוועאלד של השלב האחרון של מערכת הבחירות. נתניהו אמר שאם יהיה פער של 2-3 מנדטים לטובת כחול לבן, הנשיא ריבלין יעניק את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ, יו״ר כחול לבן. לדברי נתניהו בליכוד יש שאננות ואין כוונות להגיע לקלפיות בשיעורים גבוהים וזאת בהשוואה למצביעי השמאל מרכז. ״תתעוררו או שנפסיד״, אמר נתניהו.

דוברות הליכוד עדכנה הערב כי נתניהו אמר לפעילי ליכוד היום שהוא ישב אתמול עד 3 לפנות בוקר ואמר ״יש לנו היפוך ממה שהיה ב-2015. אז השמאל היה שאנן והימין היה להוט. היום הימין שאנן והשמאל להוט. כשאנחנו מסתכלים על שיעורי האנשים שבאמת יגיעו לקלפי, אנחנו מגלים פער בין הליכוד לבין לפיד וגנץ. הפער הזה הוא משמעותי כי אנשים אומרים: ״מה הבעיה? ביבי ינצח, הליכוד ינצח״. הם חושבים שאפשר ביום הבחירות לקחת יום חופש, אפשר ללכת לים.״

נשיא המדינה ריבלין נמצא בביקור בקנדה, פרסם הודעה לפיה נתניהו מנסה להטיל בו דופי. ״זה ניסיון להטיל דופי בשיקול הדעת של נשיא המדינה באשר למימוש סמכותו החוקית. גם הפעם, נשוב ונבהיר כי הנשיא יקבל את החלטתו כלשון החוק וכרוחו, כפי שעשו כל נשיאי ישראל בעבר.

זהו ניסיון בזוי נוסף, לפגוע באמון הציבור בהחלטתו הממלכתית של הנשיא לאחר הבחירות.

נשיא המדינה לא יתפתה לדברי חנופה, ולא ירא ממתקפות שכאלה, החוזרות ונשנות באופן חסר אחריות ומונעות משיקולים פוליטיים ציניים״, לשון ההודעה.

בנוסף היום, באירוע של הליברלים בליכוד אמר ראש הממשלה למשתתפים כי הוא יקרא לבטל את מועצות הביצים והצמחים כדי לקדם שוק חופשי והוזלת מחירים. הדברים נאמרו לקהל של צעירים שמביע תמיכה בח״כ שרן השכל (מי שניסתה בכנסת ה 20 לקדם את מהלך ביטול המועצות).

נתניהו גם קרץ לקהל הבוחרים של פייגלין כאשר אמר לנוכחים: ״אני אישרתי קנאביס רפואי, אישרתי גידול של קנאביס לייצוא וישראל הופכת למעצמת ייצוא של קנאביס, והיום נכנסה ההקלה הראשונה של אי הפללה ויהיו עוד".