פרשת השחיתות לכאורה במחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל: תיק החקירה הועבר לפרקליטות

עפ"י החשד, עובדי רמ"י פטריסיה פרץ וחסן גדיר פעלו לכאורה במסגרת תפקידם וקיבלו כספי שוחד תמורת מסירת מידע שלא כדין, וזאת על-מנת לקדם תועלתם של אחרים בניגוד לחוק

חסן גדיר בבית המשפט / צילום: מנחם שטאובר
חסן גדיר בבית המשפט / צילום: מנחם שטאובר

משטרת ישראל סיימה את חקירתה בעניין פרשת השחיתות לכאורה במחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל, ובה נחקרים חשדות לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית וכן עבירות נוספות. במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים וחשודים נוספים, חלקם באזהרה. התיק מועבר בימים אלה לפרקליטות מחוז חיפה לצורך עיון והחלטה.

כפי שפרסמנו בחודש אוקטובר האחרון, עובדי רשות מקרקעי ישראל פטריסיה פרץ, מנהלת צוות פיצויים, מכר וחליפין במחוז צפון של רמ"י; וחסן גדיר, מרכז הסדר קרקעות ברשות; חשודים, בין היתר, כי קיבלו מעו"ד איימן אבו-רייא וממעורבים נוספים בפרשה שוחד בכמה מקרים ובכמה דרכים שונות בשנים 2015-2018, ובתמורה מסרו מידע פנים הקיים ברמ"י על בעלי קרקעות שהמדינה הפקיעה להם בעבר קרקעות, על-מנת לקדם את תועלתם של אחרים בניגוד לחוק. לצידה של פרץ נעצר גם בן זוגה יהודה פרץ, החשוד, בין השאר, כי קיבל לכאורה מסמכים ומידע מאשתו והשתמש בהם לתועלתו או לתועלתם של אחרים.

החקירה התנהלה בלהב 433 ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) ולוותה על-ידי פרקליטות מחוז חיפה. יצוין כי בהתאם לתיקון 81 לחוק סדר הדין הפלילי ("חוק ההמלצות"), הודעת המשטרה אינה כוללת עמדה ביחס למכלול התשתית הראייתית נגד החשודים, וסיכום הראיות יובא להכרעת הפרקליטות.

עו"ד דוד יפתח, המייצג את חסן גדיר, מסר בתגובה: "אני שמח שהתיק הועבר סוף-סוף לפרקליטות. בינתיים נגרם נזק גדול לחסן שמושעה מעבודתו, ואני מקווה שתוך זמן קצר תחליט הפרקליטות לסגור את התיק".

עו"ד אלביר מני, המייצג את פטריסיה פרץ, מסר בתגובה: "מרשתי דוחה מכל וכל את הטענות נגדה, היא חוזרת וטוענת בתוקף כי לא ביצעה שום עבירה. עצם העברת החומר מהמשטרה לפרקליטות לא אומרת דבר, מלבד סיום החקירה על-ידי המשטרה. אנו תקווה כי הפרקליטות תסגור את התיק לאחר שתבחן את מכלול מסיבותיו, ואם חלילה תגיע למסקנה אחרת, אזי הדברים יתבררו בבית המשפט, ושם תוכח חפותה".

עורכי הדין אילן סופר ויפעת שי-יוספזון, מטעמו של עו"ד איימן אבו-רייא, מסרו בעבר ל"גלובס": "כבר מראשית החקירה מסר מרשנו עו"ד אבו-רייא גרסה ושיתף פעולה עם היחידה החוקרת. אנו מלאי תקווה כי חוקרי היחידה יעשו את עבודתם נאמנה ויפעלו לסיום החקירה בהקדם האפשרי, שאז יוברר כי למרשנו לא הייתה כל נגיעה לחשדות המיוחסים לו, ושמו ינוקה לחלוטין".

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם, והם בחזקת חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בדין.