מועצת המנהלים של טסלה בודקת תלונה על אלימות של המנכ"ל מאסק כלפי עובד החברה

עדי ראייה טענו שמאסק דחף את העובד, שהגיע למשרדי החברה כדי לאסוף חפצים ולהיפרד מקולגות

אלון מאסק/ צילום: רויטרס
אלון מאסק/ צילום: רויטרס

בספטמבר האחרון, יום לאחר שהתפטר מעבודתו במרכז המסירה של טסלה בפרימונט, קליפורניה, חזר אחד העובדים למשרדי החברה כדי לערוך סידורי עזיבה אחרונים ולהיפרד מחבריו לעבודה. 

לפי עדויות עובדים שנכחו במקום, מאסק ניגש אל העובד, קילל אותו, דרש ממנו לעזוב מיד ודחף אותו. העובדים סירבו להזדהות מחשש שיפוטרו או יינזקו בדרך אחרת. 

מועצת המנהלים של טסלה לא התעלמה מהאירוע, ומסרה בהצהרה לחדשות בלומברג כי אנשיה בחנו את העניין ושמעו את דבריהם של עדי הראייה למקרה, שטענו שהייתה "נגיעה קלה" או "טפיחה". הוועדה הגיעה למסקנה שלא הייתה "התנגשות פיזית".

העובד שהיה מעורב בתקרית סירב להתייחס לדברים, שאינו מסמן אותו כי אנשים אחרים הסכימו לדבר על הפרשה אם שמו נמנע להגן עליו מפני עונש.

חודש ספטמבר האחרון היה סופו של רבעון קשה עבור טסלה בכלל ומאסק בפרט. מנכ"ל טסלה הואשם אז על-ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בהטעיית משקיעים בעקבות ציוץ שפרסם בטוויטר באוגוסט ובו כתב שהוא "בטוח" שיוכל להפוך את החברה לפרטית אם ירצה. 

לפני כן, באותו החודש, התארח אלון מאסק בתכנית של ג'ו רוגאן. המיליארדר הפתיע את הצופים כשעישן מריחואנה ושתה ויסקי במהלך ריאיון בשידור חי. בזמן שהג'וינט הועבר למנכ"ל טסלה, הוא היה באמצע שיחה עם הקומיקאי ג'ו רוגאן, התומך בלגליזציה של מריחואנה, בתוכנית האינטרנט בשידור חי שלו.