בעקבות התנגדות משקיעים: בזק נסוגה מהתוכנית לגיוס הון

גופים מוסדיים ובעלי מניות זרים נפגשו עם יו"ר הדירקטוריון שלמה רודב וכן עם הנהלת החברה והביעו מחאה חריפה בדבר נחיצות המהלך בעת הזו • מניית בזק מזנקת ב-15% ברקע להצעת הרכישה של גד זאבי

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק / צילום: ישראל שם טוב

חברת בזק  הודיעה היום (ב') על כך שהיא חוזרת בה מהתוכנית להגדלת ההון של החברה כפי שדיווחה לאחרונה. דירקטוריון החברה החליט, לאור שיחות שהתקיימו בנושא עם בעלי מניות והיענות לפניותיהם, כי נושא הגדלת ההון הרשום יוסר מסדר יומה של האסיפה הכללית.

על דירקטוריון בזק הופעלו בימים האחרונים לחצים כבדים מצד משקיעים זרים וגופים מוסדיים לדחות את גיוס ההון שתכננה. הנהלת בזק גם כן קבלה מסרים חד משמעיים ממשקיעים זרים שהביעו אי שביעות רצון מהמהלך והזהירו שבמצב שנוצר אין שום סיבה להמשיך ולהחזיק במניה.

בשבוע שעבר ערכו דודו מזרחי מנכ"ל בזק, וסמנכ"ל הכספים יהלי רוטנברג, פגישות עם משקיעים בלונדון ונשאלו על ההיגיון שבמהלך. השניים הסבירו כי הרעיון נולד מתוך מחשבה שיש צורך בחיזוק מבנה ההון של החברה בסיטואציה הקיימת היום בשוק התקשורת, אך נראה שזה לא שכנע אותם. המשקיעים באופן טבעי חששו שהמהלך יביא לדילול החזקותיהם שממילא נפגעו בעקבות הירידות בשער מניית בזק בשנה האחרונה.

מה שהביא לשינוי ההחלטה הייתה התנגדות בעלת השליטה בי קומיונקיישנס  ששלחה בשבוע שעבר מכתב לדירקטוריון והודיעה שהיא מתנגדת לו. בשלב הזה היה ברור שאין סיכוי להעביר את ההחלטה באסיפה הכללית ולכן הוחלט שלא להמשיך ולצאת נגד רוב בעלי המניות.

נזכיר כי איש העסקים גד זאבי הגיש הצעה לרכישת השליטה בבזק אינטרנט זהב דיווחה אתמול בלילה על כך שזאבי, באמצעות משרד עורכי הדין שמעונוב, הגיש הצעה מפורטת למחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב. זאבי היה בעבר הרחוק מבעלי המניות של בזק.