הישראלים נוהרים לקניונים ולמסעדות: עלייה של מאות אחוזים

(עדכון) - כמדי בחירות, גם הפעם יום השבתון מוציא את המוני בית ישראל לקניונים ולמרכזי הקניות • דיזינגוף סנטר: "מדובר בעלייה של 250% לעומת יום מסחר שגרתי" • גידול של פי 12 בהיקף ההזמנות למסעדות • בין 12:00-13:00 נרשם קצב פעולות של למעלה מ-6,000 עסקאות בכרטיסי אשראי בדקה

קניון חוצות המפרץ ביום הבחירות / צילום: יעל גביש
קניון חוצות המפרץ ביום הבחירות / צילום: יעל גביש

כמדי בחירות, גם הפעם יום השבתון מוציא את המוני בית ישראל לקניונים ולמרכזי הקניות. 

מנתוני חברת שב"א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי, עולה כי מאז השעה 10:00 הבוקר מורגשת פעילות ערה בכרטיסי אשראי, המהווה כ-20% עלייה לעומת ימי חול. בין השעות 12:00 ל-13:00 נרשם קצב פעולות של למעלה מ-6,000 עסקאות בדקה וכ-400 אלף עסקאות בשעה.

עו"ד טל אורן, מנהלת קניון TLV בתל-אביב, מסרה היום (ג') בסביבות השעה 12:00 בצהריים: "שעתיים מפתיחת הקניון, יש גידול של למעלה מ-60% מיום רגיל. הטראפיק המרכזי הוא בעיקר בין 12:00-19:00, לפי ניסיון העבר. בבחירות המקומיות היו מעל 40 אלף איש, היום אני מניחה שנעבור את המחסום הזה. הקניון נערך מראש עם כוח-אדם, לדעתנו נעבור את ה-5 מילון שקל פדיון. בקניון גם נערכו עם דוכני אוכל וקניות בכל שטח נתון פנוי. יש פעילויות לילדים שגם יעזרו לבדר את הקהל, והמיקום בסמוך לקלפיות בתל-אביב עוזר. החנויות יצאו במבצעים מיוחדים לבחירות".  

אלכס קפלן, מנהל השיווק של קניון דיזינגוף סנטר בתל-אביב, מסר: "החל מהשעה 11:00 החלה תנועה ערה של מבקרים. מדובר בעלייה של 250% לעומת שעות מקבילות ביום מסחר שגרתי". 

דיזינגוף סנטר ביום הבחירות / צילום: שלומי יוסף
 דיזינגוף סנטר ביום הבחירות / צילום: שלומי יוסף

דיזינגוף סנטר ביום הבחירות / צילום: שלומי יוסף
 דיזינגוף סנטר ביום הבחירות / צילום: שלומי יוסף

לדברי אלירן דן סמנכל שיכון ובינוי, יש כמות של פי 2.5 מיום רגיל בקניונים של החברה, בהם קניון עיר ימים נתניה, קניון שער הצפון קריית אתא ומתחם דיזיין פלוס באר-שבע. "אנחנו עדים לכמות מבקרים יוצאת דופן בכלל הגילאים בקניונים בכל רחבי הארץ. נערכנו ליום זה עם מגוון של מופעים, פעילויות ואפילו הצגות תיטרון, מתוך מטרה להעצים את חוויית הבילוי ולצקת לה תוכן נוסף".

ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, מסר: "אנו שמחים לראות את הציבור בישראל נהנה ממגוון הפעילויות והמבצעים שאנו מציעים במיוחד להיום. עד כה הגיעו כ-400,000 מבקרים לקניוני הקבוצה, ואנו צופים כי עד סוף היום נגיע לכמיליון מבקרים, שזה פי 3 מאשר ביום רגיל". 

דודי דאבוש, מנכ"ל מתחם שרונים, מזהה עלייה של כ-30% במכירות לעומת יום הבחירות לרשויות המקומיות ופי 3 ביחס ליום רגיל, וצופה כמות של פי 2.5 מבקרים עד סוף היום ביחס ליום רגיל. 

גיא קרן, מנכ"ל עופר הקריון, מסר: "בתי הקפה והמסעדות מלאים עד אפס מקום, ובכל חנות יש קונים רבים שבחרו לנצל את שפע ההנחות והמבצעים ולהקדים ולהיערך לקראת החג. להערכתנו, צפויים לבקר היום בקניון מעל 45,000 מבקרים, והפדיון היומי צפוי להיות כפול ואף משולש מיום רגיל". 

ירון אשל, מנכ"ל חברת גזית גלוב ישראל המפעילה את קניוני G מקבוצת גזית ברחבי ישראל, מסר: "ביום הבחירות אנו רואים עד כה עלייה משמעותית בתנועת הקונים שמגיעים לקניונים בכפר-סבא, ראשון-לציון, תל-אביב, יוקנעם ויבנה. עד עתה נרשמה עלייה של מעל 80% בתנועת הקונים, כשהעלייה המשמעותית בפדיונות נרשמה בחנויות האופנה, המזון והחשמל. לחנויות יש מבצעים מיוחדים ליום זה, והחגיגה בעיצומה. עד הערב אנו מצפים לגידול של 300% בכמות המבקרים ועלייה מאוד משמעותית בפדיונות בחנויות השונות". 

ערן אמציה, סמנכ"ל השיווק של ביג מרכזי קניות, מסר כי "בביג פאשן אשדוד המקום מפוצץ באופן שלא זכור לי - פי ארבעה או חמישה מאשקר ביום רגיל". 

חיים חורש, מנכ"ל קניון חוצות המפרץ בחיפה, מסר: "החנויות מפוצצות קונים, פי שניים מהשבת הכי חזקה. זה מטורף". 

גם רחובות תל-אביב מלאים באנשים. רחוב דיזינגוף שטוף השמש מפוצץ אנשים, בתי הקפה מלאים עד אפס מקום, ובאזור שוררת אווירת חג. 

בית קפה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
 בית קפה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

בנוסף, גם חופי תל-אביב הומי אדם, בחסות מזג-האוויר החמים ביום הבחירות. 

חוף הים ביום הבחירות / צילום: שלומי יוסף
 חוף הים ביום הבחירות / צילום: שלומי יוסף

חוף בתל אביב ביום הבחירות / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
 חוף בתל אביב ביום הבחירות / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

לא רק בקניונים וברחובות: באתר Adika מדווחים על עלייה של 30% בכניסות לאתר ועל עלייה של 50% בחנויות. 

מרשות הטבע והגנים נמסר כי "כ-80 אלף מטיילים כבר פוקדים בשעה זו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים". 

בתוך כך, הישראלים מציפים גם את המסעדות ברחבי הארץ. Order.Chat, שירות להזמנת מקומות במסעדות, מדווח על גידול של פי 12 בהיקף ההזמנות למסעדות ביום הבחירות, זאת לעומת יום חול רגיל באמצע השבוע. מרבית הגידול הוא בהזמנות שבוצעו לקראת יום לפני הבחירות וביום הבחירות עצמו. לאור הביקושים הגדולים, רק כשליש מהמזמינים הצליחו להזמין מקום בחלופה הראשונה או השנייה בה חפצו.

לדברי מייסד ומנכ"ל Order.chat, אלון שוורצמן, "מסעדות רבות בחרו שלא לאפשר הזמנות ליום הבחירות, אלא עובדות על בסיס מקום פנוי, על-מנת למקסם את כמות הסועדים. הביקושים למוצאי יום הבחירות גדלו בשיעור של פי 2 בלבד. ייתכן שהציבור מעדיף לצפות בתוצאות המדגמים באמצעי התקשורת".