כיטוב תערוך עם BMS ניסוי משותף במוצר של CCAM לשעבר

במסגרת הניסוי ישולב המוצר לטיפול בסרטן של כיטוב, שהיה בעבר המוצר של חברת CCAM הישראלית, יחד עם מוצר ה-Opdivo של BMS • המניה מזנקת בתל אביב בכ-12%

חברת כיטוב הודיעה היום (א') כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת BMS  (בריסטול מייר סקוויב) לניסוי המשלב בין המוצרים של שתי החברות. במסגרת הניסוי ישולב המוצר לטיפול בסרטן של כיטוב, שהיה בעבר המוצר של חברת CCAM הישראלית, יחד עם מוצר ה-Opdivo של BMS.

במסגרת ההסכם כיטוב (דרך החברה-הבת Famewave) היא זו שתממן את הניסוי, ואילו ההשתתפות של BMS תתבטא בכך שהחברה האמריקאית תספק את התרופה שלה לניסוי ותייעץ בתכנון הניסוי.

ביום שישי עלתה מניית כיטוב 36% בנאסד"ק בעקבות ההודעה, אולם מאז התמתנו העליות, וכעת המניה נסחרת במחיר גבוה ב-18% מאשר מחירה טרום ההודעה. מחיר זה מגלם לכיטוב שווי של 25 מיליון דולר.

כיטוב היא חברת תרופות בעלת 3 מוצרים: מוצר משולב להורדת לחץ דם יחד עם טיפול בכאב, המשווק היום בארה"ב על-ידי חברת Coeptis; מוצר לטיפול בסרטן שפותח על-ידי החברה-הבת טירנובו; והמוצר השלישי שנרכש לפני כמה שבועות מבעלי המניות של חברת סיקאם, ויפותח על-ידי החברה-הבת Famewave, והוא מוקד העסקה הנוכחית.

המוצר כבר עבר תהליך מסחור אחד, כשנמכר לחברת מרק האמריקאית לפי שווי של 95 מיליון דולר ופוטנציאל לתשלומים נוספים בהיקף של עד 510 מיליון דולר. אולם המוצר נכשל בניסוי הקליני שערכה בו חברת מרק, והיא החזירה אותו לבעלי המניות המקוריים.

בעת הרכישה של המוצר אמר יצחק ישראל, מנכ"ל כיטוב, כי ההחלטה לרכוש את התרופה למרות שהוחזרה על-ידי מרק, נבעה מתפיסתה של כיטוב כי הכוח של התרופה הוא בשילוב שלה עם תרופה אחרת לסרטן, משפחת תרופות ה-PD1, בעוד מרק בחנה את התרופה רק כטיפול יחיד. אחת מתרופות ה-PD1 המובילות בשוק היא Opdivo של BMS, וכאמור, הניסוי ייערך בשני המוצרים במשולב. כבר עם מועד חתימת העסקה אמר ישראל כי מתנהל משא-ומתן להמשך הפיתוח של המוצר על-ידי חברה גדולה.

במסגרת העסקה שבוצעה לפני כמה שבועות לרכישת המוצר מבעלי המניות של סיקאם, כיטוב קיבלה לידיה את המוצר של סיקאם וכן 3.5 מיליון דולר, ובתמורה מחזיקים בעלי המניות המקוריים של סיקאם - אורבימד, פונטיפקס וארקין החזקות - כ-30% מכיטוב לאחר השלמת העסקה. כמו כן, נבחנת אפשרות לגייס הון נוסף עבור פיתוח המוצר.